اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ابزار دقیق در صنعت نفت و گاز:
ابزار دقیق در صنعت نفت به منظور کنترل و رصد شرایط مختلف اعم از دما، فشار و سطح سیالات در تأسیسات فرآیندی، پالایش نفت، تأسیسات پتروشیمی، خطوط لوله نفت و گاز و فرآیند توزیع بکار می رود.

نفت2

کاربرد اصلی ابزار دقیق در صنعت نفت شامل کنترل وجود گازهای اشتعال پذیر به هنگام تولید و همچنین در مخازن است.

علاوه بر این، برای رصد انتشار آلاینده ها و کنترل آن ها از ابزار دقیق در صنعت نفت استفاده می شود.

در این آموزش قصد داریم تا با زبانی ساده به آموزش ابزار دقیق در صنعت نفت بپردازیم. لازم به ذکر است که ابزار دقیق در صنعت نفت همچنین برای کنترل جریان سیالات نیز بکار می رود.

مقدمه ای بر آموزش ابزار دقیق در صنعت نفت و گاز:
دو نوع ابزار دقیق در تجهیزات اندازه گیری و مانیتورینگ (رصد) استفاده می شود.

ابزارهای ورودی:
بمنظور رصد و اندازه گیری دما، جریان، فشار و سطح سیالات در دستگاه هایی اعم از لوله های انتقال سیال بکار می رود.

ابزارهای خروجی:
این نوع از ابزار دقیق در صنعت نفت بمنظور بررسی و اعلام هشدار در مواقع ضروری بکار گرفته می شوند. سه عضو اصلی ابزار دقیق در صنعت نفت و سایر صنایع، سنسورها، «ترانسدیوسرها» (Transducers) و «ترانسمیترها» (Transmitters) هستند.

  • سنسورها: خواص فیزیکی مایعات، جامدات و گازها را اندازه گیری می کنند. در صنعت نفت و گاز، از سنسورها به منظور سنجش پیوسته انتشار گازها و مانیتورینگ آن ها استفاده می شود.
  • ترانسدیوسرها: تغییرات دما، فشار، جریان و سطح سیالات را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند که توسط ترانسمیترها دریافت می شوند.
  • ترانسمیترها: به عنوان رابطی بین سنسورها و سایر تجهیزات ابزار دقیق همچون سنسورهای سطح سیال، جریان سنج (فلومتر) و سنسورهای فشار عمل می کنند. این تجهیزات، وظیفه ارسال سیگنال دیجیتال به سیستم اصلی کنترل را دارند.

ابزار دقیق در صنعت نفت برای افزایش ایمنی:
صنایع نفت و گاز شامل فرآیندهایی هستند که منجر به تولید مواد خطرناکی می شوند که می توانند در اثر انفجار، اتفاقات ناگواری را برای انسان و محیط زیست رقم بزنند.

تجهیزات میدانی ابزار دقیق در صنعت نفت و گاز، شرایطی را فراهم می کنند که به کمک آن ها بتوان حالات مختلف در فرآیندهای نفت و گاز را با قوانین زیست محیطی منطبق کرد.

زمانی که این تجهیزات با سیستم های اتوماسیون تجمیع شوند، به این صنایع کمک می کنند تا بر اساس بازده و کیفیت تولید، بهره وری خود را افزایش دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی پرویزی:
عالی است
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>