اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف

در دال های یک طرفه، لنگر مقاوم تقویتی، تنها در جهت کوتاه لازم است. زیرا لنگر در محور کوتاه آن چنان دارای مقدار کمی است که می توان از آن صرف نظر نمود. در صورتی که نسبت طول جهت بلند دال به جهت کوتاه تر، بیشتر از 2 باشد، می توان دال را به صورت یک طرفه در نظر گرفت.اما در دال های دو طرفه، در هر دو جهت، به لنگر مقاوم تقویتی نیاز است. اگر نسبت طول جهت بلند به کوتاه، کوچک تر از 2 باشد، آن گاه باید لنگر هر دو جهت را در طراحی بررسی کرد.

یک دال بتنی ممکن است به صورت پیش ساخته و یا اجرا شده در محل پروژه باشد. دال های پیش ساخته در کارخانه تولید شده و به محل انتقال می یابند تا در بین تیرهای فولادی یا بتنی نصب شوند. این نوع از دال ها ممکن است به صورت پیش تنیده (در کارخانه)، پس تنیده (در محل کارگاه)، یا تنیده نشده باشد. لازم است که تکیه گاه دال در سازه، از نظر ابعاد به صورت دقیق ساخته شود، تا دال پیش ساخته به شکل مناسب در محل خود قرار گیرد.

در محل پروژه، دال بتنی با استفاده از قالب هایی که خمیر بتن را در داخل آن می ریزند، اجرا می شود. در حالتی که دال به صورت مسلح اجرا می شود، آرماتورهای تقویتی را قبل از بتن ریزی در داخل قالب قرار می دهند. برای نگه داشتن میل گردها در داخل قالب، از وسایل پلاستیک استفاده می شود تا بتن، به صورت کامل آرماتورهای تقویتی را پوشش دهد. ممکن است در هنگام اجرای دال کف، از دیوارهای کناری خود ساختمان، به عنوان قالب برای بتن ریزی استفاده شود.

ولی در دال سقف، از قالب هایی مانند سینی که توسط داربست های موقتی نگه داشته شده اند استفاده می شود که بعد از سفت شدن بتن، این داربست ها را بر می دارند. قالب ها، عمدتاً از صفحات و قطعات چوبی، پلاستیکی یا فولادی ساخته می شوند. امروزه، در پروژهای ساختمانی تجاری، معمولاً برای بالا بردن کیفیت کار، از قالب های پلاستیکی و فولادی استفاده می شود. در حالی که در ساخت و سازهایی با بودجه کم استفاده از قطعات چوبی، بسیار رایج است.گاهی هم احتیاجی به استفاده از قالب نیست. برای مثال در دال های کف که توسط آجر یا دیوارهای پی احاطه شده اند، دیوارها به عنوان کناره های سینی قالب عمل می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>