اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دال


گام نخست- آماده سازی ریشه ها

قبل از آرماتوربندی ستون می بایست میلگردهای انتظار را از هر نوع آلودگی پاک نمود. پاکیزگی میلگردها شامل آلودگی به انواع روغن ها و همچنین بتن های پاشیده شده در هنگام بتن ریزی شالوده یا طبقه نیز می شود.

گام دوم- آرماتور بندی ستون

با توجه به مندرجات نقشه ها، میلگردهای اصلی را کنار یکدیگر قرار داده و توسط خاموت ها آنها را در فواصل مشخص به یکدیگر بسته می شود. خاموت ها به طور کلی در ابتدا و انتهای ستون با گام های کوچک تر و در میانه ستون با گام های بزرگ تر بسته می شوند. اجرای صحیح خاموت ها این اجازه را به ستون می دهد که قبل از فرو ریختن ساختمان در زلزله های شدید، تغییر شکل داده و فرصت فرار را به ساکنین ساختمان بدهد. نکته مهم این که قبل از بستن میلگردها، ابتدا می بایست از محل طول وصله، میلگردهای طولی را خم کرده تا دو میلگرد طولی یا اصلی بالا و پایین دقیقاً در راستای یکدیگر واقع شوند.

گام سوم- استقرار سبد آرماتور

ستون بافته شده را به صورت قائم در جای خود نگه داشته و میلگردهای طولی با سیم به میلگردهای ریشه بسته می شود. در مواردی که ستون بافته شده سنگین باشد، بلند کردن و جا دادن میلگردها توسط جرثقیل انجام می شود.

گام چهارم- قالب بندی

با توجه به آسیب پذیر بودن آرماتورها در برابر رطوبت، همچنین کاهش مقاومت آرماتورها در صورت وقوع آتش سوزی و گرم شدن بیش از حد، لازم است میلگردها توسط لایه ایی از بتن پوشیده شود. ضخامت لایه پوششی باید به حدی باشد که آرماتور را در برابر عوامل ذکر شده محافظت نماید.برای اطمینان از پوشش مناسب میلگردها، در فواصل مناسب بر روی خاموت ها، نگهدارنده ( Spacer) بسته شود تا پس از بستن قالب ها میلگردها بدون این که به بدنه قالب بچسبند، درست در وسط قالب جای گیرند و ضخامت مناسب لایه پوششی رعایت شود.

ستون ها وزن طبقات بالای خود را تحمل می کنند. در صورت انحراف ستون از حال شاقول حتی به مقدار جزئی، فشار اضافی به ستون وارد می آید و ظرفیت طاقت آن را کم می کند. از این رو با دقت بالایی قالب بسته شده را شاقول کرده و با مهار بندی های جانبی از جابه جایی یا کج شدن ستون در هنگام بتن ریزی یا سفت شدن بتن جلوگیری شود.

گام پنجم- بتن ریزی

پس از استقرار و محکم کردن میلگردهای بافته شده و تکمیل قالب بندی، بتن ریزی آغاز می شود. اگر بتن در چند مرحله ریخته و متراکم شود، بایستی فاصله زمانی مراحل بتن ریزی را محدود نموده تا بتن قبلی حالت خمیری داشته و اتصال کامل بین لایه های مختلف بتن ریزی به وجود آید. در ستون های بلند جهت جلوگیری از آب انداختن زیاد بتن از بتن سفت ( بتن با اسلامپ کم) استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>