اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سازه ها

سیستم های کابلی جهت مقاوم سازی ساختمان ها به کار می روند. این سیستم دو نوع هستند.

  • اولین سیستم، سیستم کابلی شامل کابل های پیش تنیده با اتصال لغزشی در کف طبقات میانی جهت افزایش سختی جانبی است. این سیستم به دلیل مقاومت کششی کابل، سهولت اجرا، مقرون به صرفه بودن و …. می تواند جایگزین سیستم های دیگر شده یا برای مقاوم سازی سازه های موجود استفاده شود. در این سیستم برای استهلاک انرژی در انتهای هر کابل یک میراگر فنری نصب می شود.
  • سیستم بعدی، یک سیستم ضربدری شامل کابل های پیش تنیده بوده که به صورت ضربدری در یک یا چند دهانه از قاب استفاده می شوند.

مزایای این سیستم

مقاومت کششی بالا که اجازه ی اعمال نیروهای پیش تنیدگی قابل توجهی را در کابل ها داده و سختی سیستم را هر چه بیشتر افزایش می دهد.سطح مقطع کوچک و وزن کم کابل در مقابل اعضای مقاوم دیگر (دیوارهای برشی بتنی و فولادی و مهاربندی فلزی) که علاوه بر کاهش هزینه ی سازه نسبت به سایر سیستم های مقاوم سازی، به دلیل ارتباط نیروهای زلزله با وزن سازه، می تواند در کاهش نیروهای زلزله نیز موثر باشد.

سهولت و سرعت بالای اجرا به دلیل یکپارچه بودن کابل ها در طبقات.عدم نیازبه نگهداری در مورد خود کابل و نگهداری راحت میراگرهای فنری با توجه به تعداد کم آنها در کل سازه.عدم نیاز به تعمیر و یا تعمیر سریع آن بعد از زلزله.افزایش ایمنی با افزایش قابل ملاحظه ی سختی جانبی.ممانعت کمتر برای ملاحظات معماری در مقایسه با دیوارهای برشی و مهاربندها.مقاومت بالای کابل در برابر خوردگی، سایش و خستگی.

نیروهای کششی به دلیل شکستگی امتداد کابل در محل عبور از کف طبقات مختلف و با توجه به زوایای کابل نسبت به افق در هر طبقه، مولفه های افقی متفاوتی خواهد داشت. برایند این مولفه ها در دو طبقه مجاور، نیرویی است که بر خلاف جهت نیروی زلزله به کف طبقه اعمال می شود و مانع تغییر مکان بیشتر آن می‌شود.

با توجه به توضیحات در مورد عملکرد سیستم، مطمئناً تعیین محل عبور کابل از کف هر طبقه و یا زوایای امتداد کابل نسبت به افق در هر طبقه، که یکی از پارامترهای تعیین کننده ی سختی جانبی کابل است، از اهمیت خاصی برخودار بوده و باید حالت بهینه ی آن پیدا شود. برای رسیدن به حالت بهینه می توان زوایای امتداد کابل نسبت به افق را طوری انتخاب کرد که سختی بیشتری به طبقات پایین تر برسد. در واقع در این حالت بیشترین مقادیر تغییر مکان جانبی نسبی در سیستم قاب خمشی، بیشترین کاهش را خواهند داشت و به این ترتیب تغییر مکان های جانبی نسبی طبقات یکنواخت تر خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>