اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

روسازی راه ها به طور دایم در معرض انواع گوناگونی از تنش های ناشی از عواملی مانند بار ترافیکی، تغییر دما و میزان رطوبت، و تغییر شکل لایه های زیرین و بستر قرار دارند. که این تنش ها منجر به پیدایش نقایص و خرابی هایی در روسازی می شوند. ترک ها، چاله ها، تغییر شکل ها و دیگر انواع خرابی ها، آخرین نتیجه و پیامد فرسوده شدن روسازی است.

به دلیل بروز خرابی ها و نقایص ایجاد شده، روسازی ها مستلزم نوعی از تعمیر و نگهداری هستند. هدف از نگهداری روسازی، اصلاح نقایص ایجاد شده توسط خرابی ها و حفظ روسازی از آسیب و خسارت بیشتر است. به طور کلی عملیات تعمیر و ترمیم خرابی های رویه های آسفالتی به سه نوع، نگهداری پیشگیرانه، اصلاحی و اضطراری تقسیم می شوند.

نگهداری پیشگیرانه

روشی است که به منظور حفظ روسازی و کاهش نرخ خرابی کیفیت روسازی، اجرا می شود. هدف از تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، ترمیم خرابی های زودرس روسازی، کند نمودن و به تاخیر انداختن خرابی های روسازی، و کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری اصلاحی است.

فعالیت های نگهداری پیشگیرانه شامل درزگیری، آسفالت های حفاظتی و در بعضی موارد روکش نازک آسفالت گرم می شود. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به معنی انجام ترمیمی درست و مناسب بر روی راه و در زمانی مناسب است. ترمیم های پیشگیرانه بر روی روسازی هایی که از نظر سازه ای سالم هستند، کاربرد دارند.

نگهداری اصلاحی

به فعالیت ها و عملیاتی که یکپارچگی سازه ای روسازی را ترمیم نموده و یا آن را بهبود می بخشد، اطلاق می شود. تعمیر و نگهداری اصلاحی از نظر هزینه و زمان بندی اجرا با تعمیر و نگهداری پیشگیرانه تفاوت دارد. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه زمانی اجرا می شود که روسازی هنوز در وضعیت خوبی به سر می برد، اما تعمیر و نگهداری اصلاحی، زمانی اجرا می شود که روسازی نیازمند ترمیم بوده و در نتیجه هزینه بیشتری را صرف می کند.

تعمیر و نگهداری اصلاحی، واکنشی بوده و به منظور اصلاح روسازی یا محدوده خرابی انجام می شود. فعالیت های تعمیر و نگهداری اصلاحی شامل روکش های سازه ای، تراش و روکش، ترمیم چاله ها، لکه گیری و تعمیر ترک می شود.لکه گیری به عنوان یکی از روش های نگهداری، فرایندی است که در آن، محدوده ای از آسفالت که دارای خرابی زیادی است، برداشته شده و جایگزین می شود و یا مصالح دیگری افزوده می شود تا محدوده تخریب شده را پوشش دهد.

لکه گیری معمولاً به منظور آماده سازی برای انجام بهتر دیگر روش های تعمیر و نگهداری اصلاحی، حفاظت رویه، یا عملیات پیش ترمیم قبل از پخش یک روکش انجام می شود. لکه گیری، سطح رویه را به شکلی احیا می کند که امکان بکارگیری موفقیت آمیز سایر ترمیم های حفاظتی میسر شود. لکه گیری عمیق روسازی، روشی برای اصلاح دایمی خرابی هایی است که معمولاً خرابی با شدت زیاد هستند.

نگهداری اضطراری

به فعالیت هایی که طی یک وضعیت ضروری، مانند تورم روسازی، یا چاله ای که نیاز به ترمیم سریع دارد و یا ترمیم های موقتی که به منظور حفظ رویه تا زمانی که ترمیم های با دوام تری اجرا شود، اشاره می کند. یک برنامه جامع و فراگیر جهت تعمیر و نگهداری روسازی، نیازمند تمامی انواع روشهای تعمیر و نگهداری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>