اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

روش های مختلفی برای مرمت و اصلاح خرابی ها وجود دارد، که انتخاب هر یک بستگی به عواملی نظیر نوع ماده، روش اجرا، نوع خرابی و علت آن، تجهیزات، آب و هوا، و نیازهای ترمیم اضطراری دارد. در وضعیت مطلوب، تحلیل هزینه چرخه عمر، به منظور ارزیابی اقتصادی بودن روش های ویژه ترمیم، انجام می شود. به طور کلی روش های مختلف ترمیم و نگهداری به شرح زیر است:

  • روش های لکه گیری چاله ها
  • روش ترمیم و لکه گیری سطحی با استفاده از آسفالت های حفاظتی
  • وصله پاره عمقی و عمقی
  • روش لکه گیری با استفاده از بازیافت مصالح
  • هزینه ها و عملکرد ترمیم و نگهداری

هزینه های اصلی و عمده لکه گیری شامل موارد زیر می شود:

  • نیروی انسانی مواد و مصالح
  • تجهیزات تاخیر ترافیک

سه هزینه عمده و اصلی در ترمیم و نگهداری، مربوط به مصالح، نیرو ی انسانی و تجهیزات می شود. هزینه تاخیر کاربر یا استفاده کننده نیز ممکن است به این هزینه ها اضافه شود. هزینه ای که بیشترین ارتباط را با لکه گیری دارد، هزینه مصالح است. زمانی که تفاوت هایی در عملکرد وجود داشته باشد، ماده مورد استفاده برای لکه گیری بر هزینه کل عملیات تأثیر گذار است. مصالح با هزینه بالا که دوام بیشتری داشته و فعالیت های کمتری برای پخش لازم داشته باشند، می تواند موجب کاهش هزینه عملیات لکه گیر ی و همچنین تعداد دفعات لکه گیری دوباره شوند. این امر هزینه کارگر و تجهیزات را در کل عملیات کاهش می د هد.

اندودهای آب بندی بدون سنگدانه یا فاگ سیل seal Fog

این اندودها با پخش قشر نازکی از امولسیون قیری دیرشکن رقیق شده با آب بر روی بستر آسفالتی و یا بتنی موجود، بدون مصرف سنگدانه ها و نظیر اندودهای سطحی اجرا می شود. اندود قیری برای اصلاح سطوح آسفالتی قدیمی که به مرور زمان خشک و شکننده شده اند و نیز برای پرکردن فضاهای خالی و ترک ها و خلل و فرج های سطحی رویه آسفالتی و احیای مواد قیری آن به کار می رود. اندود آب بندی بدون سنگدانه می تواند در نگهداری سطح راه مؤثر باشد.

مخلوط های رویه نازک قیرآب های یا اسلاری سیل seal Slurry

مخلوط های رویه نازک قیرآب های از مصالح ریزدانه با دانه بندی خوب (در صورت لزوم فیلر معدنی) و قیر امولسیونی تهیه و به عنوان یک قشرحفاظتی روی سطح آسفالتی موجود پخش می شوند. دوغاب آب بندی در تعمیر و نگهداری روسازی آسفالتی به کار می رود ولی نمی تواند باعث افزایش مقاومت سازه ای آن شود. بنابراین استفاده از این مخلوط ها برای راه هایی توصیه می شود که زیرسازی آنها کاملاً سالم بوده و خرابی ها محدود به خرابی های سطحی باشد. در صورت وجود ترک ها و نواقص زیاد ابتدا باید آن را تعمیر و لکه گیری و سپس اقدام به روکش با این مخلوط قیرآب های نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>