اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

لکه گیری عمیق، برداشتن بخش تخریب شده روسازی معمولاً تا بستر و یا لایه اساس و جایگزینی آن با مخلوط آسفالت گرم با دانه بندی پیوسته است. مخلوط آسفالتی به طور ویژه ای در درون قطعه پخش و متراکم می شود و قطعه ترمیم شده زمانی که به طور مناسبی ترمیم شود، جزیی از روسازی آسفالتی می شود. روش لکه گیری عمیق برای اصلاح خرابی های سازه ای روسازی استفاده می شود و دارای عمر خدمت دهی بیشتری نسبت به سایر روش ها است. بیشتر خرابی های با شدت زیاد نیازمند ترمیم توسط بازسازی کلی و یا استفاده از وصله عمیق هستند. وصله به دو صورت پاره عمقی و عمقی اجرا می شود.

وصله پاره عمقی

در مورد ترک های پوست سوسماری با شدت کم تا متوسط، برآمدگی ها و فرورفتگی ها، ترک های کناری، درزهای انعکاسی، چاله ها، دست اندازها، تقاطع راه آهن و ترک های لغزشی به کار می رود.

وصله عمقی

برای تعمیر ترک های پوست سوسماری شدید، گودافتادگی، شیار شدن مسیر چرخ ها، تورم، برآمدگی و فرورفتگی ها، چاله ها، وصله های جانشین و دست اندارها به کار می رود. مخلوط ها و مصالح اصلی مورد استفاده در وصله پاره عمقی و عمقی شامل موارد زیر می شود:

  • آسفالت گرم (همیشه از مخلوط آسفالت گرم استفاده شود)
  • آسفالت سرد (برای راه های با ترافیک سنگین فقط در شرایط اضطراری استفاده شود)
  • مصالح سنگی برای لایه اساس (برای محدوده برداشت شده)

مرمت یا لکه گیری سطحی

روش لکه گیری سطحی جهت ترمیم رویه های آسفالتی که درای خرابی های سطحی بوده ولی نواقص ساز ه ای ندارد، مناسب است. بهسازی سطحی روسازی به منظور رفع ناهمواری ها و آسیب دیدگی های سطحی جهت تامین رانندگی راحت سریع و ایمن ا نجام می شود. آسیب دیدگی های سطحی شامل تمامی خرابی ها و نواقصی می شود که موجب کاهش کیفیت سواری دهی و یا کاهش ایمنی استفاده کنندگان از راه می شود. ترمیم سطحی می تواند بدون حفاری اجرا شود یا بخشی از رویه یا تمامی آن را تراش داده و خرابی ترمیم شود. به طور خاص یک لایه نازک آسفالت گرم یا یک لایه آسفالت حفاظتی می تواند بر روی سطح موجود بکار گرفته شود.

آسفالت های حفاظتی

آسفالت های حفاظتی به انواع گوناگون کاربردهای قیر، و قیر - سنگدانه اطلاق می شود که به منظور ایمنی حرکت و همچنین پوشش و محافظت جسم راه در برابر عوامل جوی و جلوگیری از فرسایش سطح روسازی مورد استفاده قرار می گیرند. انجام آسفالت حفاظتی بعد از عملیات اصلاحی و ترمیمی از قبیل لکه گیری، درزگیری ترک ها تسطیح فراز و نشیب ها و سایر تعمیرهای سطحی قابلیت بهره دهی را افزایش می دهد و علاوه بر آن سطح یکنواختی را برای رویه راه تامین می کند. حداکثر ضخامت آسفالت های حفاظتی 2/5 سانتیمتر است و به هیچ عنوان جز سازه باربر روسازی محسوب نمی شود و عملکرد ساز ه ای ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>