اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


رنگ


آماده سازی سطوح و لزوم ایجاد چسبندگی

هدف از آماده سازی سطح ایجاد چسبندگی مطلوب پوشش بر روی سطح کار است. چسبندگی در کل، نقش تأثیر پوشش بر سطح را تعیین می کند. لذا قبل از شروع آماده سازی باید مشخص شود که آیا با اعمال پوشش تنها قرار است یک لایه فیلم بر روی سطح ایجاد شود یا یک عامل تأثیر گذار برای سطح به حساب می آید. در مناطق خورنده شدید در صورت عدم آماده سازی مناسب، چسبندگی دارای مشکلات عدیده ای خواهد بود. بنابراین آماده سازی سطح برای طولانی شدن عمر و تأثیر پوشش بسیار حیاتی است.

یکی از صنایعی که به موضوع چسبندگی پوشش اهمیت زیادی می دهد، صنعت نفت است. اغلب اوقات از بین رفتن پوشش ها، بخاطر شرایط آب و هوای مختلف مثل باران، برف، طوفان، گرد و غبار، آلاینده های صنعتی، نمک و … روی سطح خارجی آنها اتفاق می افتد.همچنین اطمینان از آماده سازی تحت تأثیر کشش سطحی بین سطح و پوشش حاصل خواهد شد و نقایص عدم انسجام را در برخواهد داشت. نقص انسجام به ضعف پیوستگی فیلم پوشش مربوط می شود و نقص چسبندگی به عنوان ایراد بین لایه اولیه پوشش و سطح معرفی می شود.

عیوب مطرح در آماده سازی سطوح

Cohesion failures

عبارت از وجود پیوندهای ضعیف درون ملکولی لایه پوشش. در این موارد پوشش ها ورقه ورقه شده ولی هنوز قسمتی از آن بر روی سطح باقی می ماند چنین نقصان های در پوشش های پایه قیری و مواد مشابه به آن در زمانی که هیچ چسبندگی موثری درون پوشش وجود ندارد مشاهده کرد.

Adhesion failures

عبارت از نقصان در سطح تماس بین رنگ و فلز، در این موارد پوشش از سطح زمینه کاملاً جدا شده و هیچ پوشش روی سطح باقی نمی ماند.

Substrate failure

مواقعی که سطح زیر کار سریع تر از پوشش اعمال شده فرسوده می شود. این مورد، بیشتر در سطوح بتنی دیده می شود ولی در صورتی که از پوشش اپوکسی بر روی بتن استفاده شود به علت چسبندگی و کشش بیشتر پوشش های اپوکسی در سطح بتن نتیجه خوبی حاصل می‌شود.

انواع چسبندگی

چسبندگی به سطح و پوشش، در بیشتر اوقات از سه نوع چسبندگی شیمیایی، قطبی و مکانیکی بایستی حداقل دو نوع چسبندی را ایجاد نموده تا بتوان به یک چسبندگی ایده آل رسید. بتن نوع متفاوتی از چسبندگی مکانیکی را دارا است، چرا چه سطح بتن نسبتاً دارای خلل و فرج زیادی با حفره های حاوی رطوبت، هوا و سطوح ناهموار است.

لذا پوشش های این سطوح ترجیحاً بایستی دارای جذب و نفوذ بالایی باشند. پوشش های آلی بر پایه اپوکسی اصلاح شده با آمین ها نسبتاً جهت این امر مناسبند و به خوبی چسبندگی لازم را ایجاد می کنند. نکته مهم در اعمال پوشش میزان پروفیل سطح در اثر ایجاد پستی و بلندی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>