اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

در پروسه تولید ورق های آهنی به روش hat rolled سطح آهن از ذراتی پوشیده می شود که به آن mill scale می گویند و تا ضخامت 250 میکرون روی سطح را می پوشانند. mill scale نوعی از اکسید آهن است که در پروسه گرم کردن به وسیله کوره باز ایجاد می شود و به شکل بسیار چسبنده ای به سطح فلز اتصال دارند. mill scale تشکیل شده در طول این پروسه شکل واحدی ندارد.

Mill scale لایه شکننده ای است و ضریب گرمایی کمتری نسبت به آهن دارد. بر اثر سرد و گرم شدن شکاف بر می دارد و از طریق این شکاف ها آب و اکسیژن هوا به قسمت های داخلی راه یافته و از آنجا که Mill Scale نسبت به سطح فلز شدیداً کاتدیک است شرایط برای تشکیل یک پیل خوردگی را فراهم می سازد. زمانی که خوردگی با این روش آغاز می شود محصولات حاصل از خوردگی حجم بیشتری پیدا کرده و تاول های حجیم تری نسبت به سطح فلز پدید می آورند.

در حالتی که قطعه مورد نظر در معرض هوا و شرایط خوردگی شدید قرار داشته باشد عملیات سریعتر اتفاق می افتد، این پدیده، زیر سطح پوشش نیز به وقوع می پیوندد، باید توجه داشت زمانی که پوشش روی Mill Scale اعمال می شود، در حقیقت هیچ گونه چسبندگی به سطح فلز ایجاد نمی‌شود. بنابراین وقتی پدیده خوردگی رخ می دهد مواد تشکیل شده هیچ گونه تماسی با سطح فلز نداشته و اجازه می دهند که یک فضای خالی بین سطح پوشش و سطح فلز به وجود آید.روغن و گریس نوع دیگری از آلودگی های سطح هستند که قبل از رنگ آمیزی بایستی از سطح زدوده شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>