اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

مکانیزم کار شبیه پاشیدن با شیلنگ آب پاشی است. یعنی با تحت فشار قرار دادن رنگ در مخزن، مقداری انرژی در ذرات آن ذخیره می شود. این انرژی پس از عبور یا خروج رنگ از سوراخ پیستوله به انرژی جنبشی تبدیل شده، رنگ را به صورت پودر به شیی مربوطه می پاشد.

مزیت های سیستم ایرلس

به علت مخلوط نبودن هوا و رنگ، ذراتی که بر سطح شیی می نشیند رنگ خالص بوده، در نتیجه حباب هوا در سطح رنگ آمیزی شده پدیدار نمی شود.به هنگام رنگ آمیزی با پیستوله های معمولی قسمتی از رنگ خارج شده از پیستوله به صورت ابر رنگ که متشکل از هوا ( به مقدار زیاد) و ذرات رنگ ( به مقدار کم) است، در اطراف پیستوله پراکنده می شود. حال آنکه در سیستم ایرلس تشکیل ابر رنگ بسیار اندک بوده و نتیجتاً از آلودگی محیط کار و همچنین به هدر رفتن رنگ به مقدار قابل توجهی می کاهد.

چون رنگ پراکندگی در این سیستم به علت غلظت زیاد رنگ نسبت به سیستم پیستوله با هوای فشرده کمتر است محیط کار تمیزتر و در همین رابطه سیستم تهویه برای مکیدن هوای آلوده با قدرت کمتری نیز می توان بکار برد.به علت غلیظتر بودن رنگ مصرفی در این سیستم، لایه های رنگ ضخیمتر در نتیجه از تعداد دفعات رنگ آمیزی کاسته خواهد شد.پیستوله های مخصوص این سیستم از نوع کاسه ای نبوده و از منبع رنگ تغذیه می شوند. به همین دلیل امکان مانور دست به هنگام رنگ پاشیدن به مراتب نسبت به پیستوله های کاسه ای بیشتر است.

رنگ آمیزی ایرلس- سرد

این روش برای رنگ آمیزی همه نوع رنگ در کارگاه های کوچک و بزرگ در کارخانجات ماشین سازی، و همچنین در فضای باز و بسته برای هر نوع سطح رنگ پذیری نظیر درب، پنجره، نما، قطعات مختلف ماشین های صنعتی، اتومبیل، مبل و غیره بکار می رود.

رنگ آمیزی با ایرلس- گرم

با گرم کردن رنگ مصرفی غلظت آن تقلیل یافته نتیجتاً فشار کمتری برای به جریان انداختن آن در سیستم مورد نیاز خواهد بود. از این رو فشار 40 الی 80 بار برای روش ایرلس گرم کافی است. مکانیزم کار در این سیستم بدین نحو است که رنگ آماده قبل از پاشیدن توسط حرارت غیر مستقیم در حدود 90 الی 95 درجه سانتیگراد گرم می شود. در اثر این افزایش حرارت در رنگ، قسمتی از حلال موجود در آن بخار شده ایجاد فشار می کند. همزمان با این امر غلظت رنگ نیز کاهش می یابد. لازم به تذکر است که دمای رنگ باید ثابت نگاهداشته شود و به همین منظور نصب ترموستات در سیستم گرم کننده دستگاه ضروریست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>