اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف

در ابتدا باید در محل های عبور میلگردهای افقی یا ضربدری، نازک کاری زیر سقف (معمولاً از یک لایه اندود گچ و خاک و یک لایه گچ سفید ساخته شده است) برداشته شود. همچنین باید کف سازی در محل نصب آرماتورهای ضربدری تا رسیدن به تیر آهن های سقف برداشته شود. در صورتی که آرماتورهای افقی و ضربدری به بال فوقانی تیرهای سقف جوش شوند نیازی به برداشتن اندود سقف نیست.

آرماتورهای افقی در تمامی نقاط تماسشان با بال تیرها به آنها جوش می گیردند. نیروهای ثقلی وارده به طاق آجری به صورت نیرویی محوری در می آید که مولفه افقی آن به بخش پایینی تیرهای سقف وارد می شود. این نیروهای افقی تمایل دارند که پای تیرها را از هم باز کرده و موجب فروریزش طاق آجری شوند. با توجه به این نیروهای رانشی بهتر است که آرماتورهای افقی به بال های تحتانی تیرهای سقف جوش شوند تا علاوه بر عملکرد برشی از رانش تیرها در اثر نیروهای ثقلی نیز جلوگیری شود.

آرماتورهای قطری به بال تیرهای سقف و با استفاده از جوش هایی به بعد 3 میلیمتر متصل می شوند. آرماتورهای قطری در تمامی نقاط تماسشان با بال تیرها به آنها جوش می گیردند. در صورت امکان آرماتورهای قطری در محل تقاطعشان از روی هم رد می شوند و در غیر این صورت باید یکی از آرماتورها در محل تقاطع قطع شود. در صورت قطع شدن یکی از آرماتورها در محل تقاطع، باید طوری آرماتورهای قطری را قرار داد که محل تقاطعشان بر روی یکی از تیرهای سقف بیفتد تا بتوان دو سر آرماتور قطع شده را به آن جوش داد.

در بیشتر منابع و حتی در دستورالعمل تحلیل آسیب پذیری و بهسازی لرزه ای ساختمان های بنایی غیر مسلح موجود، محل نصب میلگردهای ضربدری بر روی سقف ذکر شده است. در مورد ساختمان های در حال ساخت با توجه به در دسترس بودن تیرها و ضخامت کم نازک کاری سقف، این امر به سادگی امکان پذیر است.میلگردها یا نوارهای فولادی می توانند تمام قطر دال مورد نظر را بدون انقطاع پوشانده و بر روی قطر پانل های کوچک تر طاق های آجری (در صورتی که همراه با تیرهای عرضی استفاده شوند) اجرا شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>