اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نیلینگ

نیلینگ روش جدیدی است که به دلیل اقتصادی بودن و مزایای منحصر بفرد خود، به عنوان راه حل بسیار مناسبی در موارد مختلف از جمله افزایش ظرفیت باربری و محدود کردن تغییر شکل ها با ایجاد حداقل دست خوردگی در وضعیت طبیعی زمین، کاربردهای فراوانی دارد.

استفاده از این روش تسلیح خاک، جهت پایدارسازی گودبرداریها و همچنین پایدارسازی شیب های طبیعی کاربرد وسیعی پیدا کرده است. برخی از کاربردهای وسیع این روش تسلیح خاک شامل پایدارسازی شیب های طبیعی یا ترانشه های مجاور راه ها، تعریض راه ها، گودبرداری در مجاورت سازه های موجود، پایدارسازیی و مقاوم سازی سازه های نگهبان قدیمی و … است.

روش مهار ( anchoring)

تفاوت اصلی روش مهار اصطکاکی با روش نیلینگ در پیش تنیده کردن مهارها است که باعث کاهش تغییر شکل گود می شود. به دلیل عمق زیاد گودبرداری لزوم بکار گیری مهار های اصطکاکی پیش تنیده جهت کاهش تغییر شکل ها وجود دارد.

انکراژ (Anchorage)

سیستم انکراژ مشابه روش نیلینگ است با این تفاوت که در این سیستم با مکانیزمی خاص قسمتی از انکر جاگذاری شده را (که می تواند آرماتور یا استرند باشد) تزریق نمی کنند تا با کشش آن قسمت، جلوی جابه جایی دیواره به طور کامل گرفته شود. نیروی پیش تنیدگی خاصی در سیستم نیلینگ اعمال نمی شود و حرکت توده خاک موجب ایجاد نیرو در میخ های می شود. سیستم مهاری به دلیل پیش تنیدگی مهارها، قبل از حرکت توده خاک نیروی بزرگی وجود دارد که سبب کاهش قابل توجه تغییر شکل ها می شود.

انکراژ در پروژه های بزرگراهی و برای پایدارسازی خاکبرداری ها و شیب ها به کار می رود. ولی امروزه به صورت روز افزون در پایدارسازی دیواره خاکبرداری ها در محیط های شهری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش پس از حفر گمانه و جایگذاری مهاری، بخشی از انتهای گمانه تزریق شده و مهارها با جک کشیده می شوند.

مزایا روش مهار سازی انکراژ

  • کنترل تغییر مکان­ ها به وسیله پس تنیدگی
  • ایمنی بیشتر
  • کنترل کیفی بهتر به دلیل کشش انکرها

معایب روش مهار سازی انکراژ

  • نیاز به تجهیزات و ابزار پیشرفته
  • عدم کارایی در خاک­ های مساله دار (حفرات زیر زمینی، چاه، انبار و…)
  • به دلیل ضرورت اجرای عملیات به صورت مرحله به مرحله، به زمان زیادی نیاز دارد البته این امر در پروژه های بزرگ مطرح نیست. بلکه بر عکس زمان کلی اجرای کار نیز، به ویژه با مدیریت صحیح، کاهش یابد.
  • هزینه اجرای عملیات به دلیل تکنولوژی پیشرفته­ تر، در مقایسه با روش ­های ساده ­تر بیشتر است، ولی در پروژه های بزرگ و در احجام زیاد این امر مطرح نشده و بر عکس هزینه کلی کار کاهش یابد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>