اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سازه ها

مهندسی سازه های دریایی درباره انواع سازه های دریایی اعم از ساحلی، فراساحلی و تجهیزات زیر دریا است. این رشته به مسائل مربوط به ساخت و طراحی سازه های مختلف دریایی ساحلی، فراساحلی و تجهیزات زیر دریا مانند انواع سکوها، اسکله ها، بندرها، موج شکن ها، دیوارهای ساحلی و تأسیسات حفاظتی سواحل، ستون های مهاربند و تأسیسات بندری می پردازد.

سازه های دریایی در برگیرنده طیف وسیعی از سازه ها هستند که با اهداف متنوع و مختلفی احداث می شوند. در یک تقسیم بندی کلی می توان این سازه ها را به دو گروه سازه های ساحلی و سازه های فراساحلی تقسیم نمود.سازه هایی هستند که در نواحی دور از ساحل و در اعماق مختلف و در اشکال مختلف و اهداف مشخص ساخته نصب می شوند.

از انواع این سازه ها می توان به برج های انتقال امواج ماکرویو، تولید انرژی و سکوهای نفت و گاز و سکوهای انتقال و فراورده های هیدرو کربوری را نام برد. طراحی و ساخت و نصب سازه های دریایی با توجه به شرایط ویژه محیط و بارگذاری های مربوطه در رده پیشرفته ترین مسائل مهندسی قرار گرفته و در حال حاضر مطالعات بسیاری در زمینه های مختلف آن از جمله بحث خستگی این سازه ها تحت بارهای ناشی از موج و جریان های دریایی در حال انجام است.

این شاخه از مهندسی سازه های دریایی به طراحی و ساخت سازه های دور از ساحل و در آب های عمیق مانند سکوهای نفتی، سکوهای تفریحی، پایانه های فراساحلی، سکوهای بادی و خطوط لوله کف دریا در آب های عمیق پرداخته می شود.آیین نامه هایی که در طراحی این نوع سازه ها به کار می روند شامل موارد زیر است:

  • API
  • DNV
  • NOBLE DENTON

که هم اکنون در طراحی ها از آنها استفاده می شود.سکوهای بزرگ سازه های اصلی صنعت فراساحل هستند که تجهیزات و وسائل مورد نیاز استخراج و تولید نفت و گاز طبیعی را در دریاها فراهم می کنند. در مراحل اول جک آپ یا به عبارت دیگر دکل های شناور برای حفر چاه های اکتشافی به کار می روند، و در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات حفاری سکوی دائمی تولید در همان محل نصب خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>