اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف

سقف یوبوت بر خلاف سقف تیرچه کرمیت، مناسب ترین سیستم های سازه ای بتنی است. لذا سرعت و نحوه اجرای آن متناسب با همین سیستم است و به نسبت سازه های فلزی سرعت اجرای کمتری دارد. ولی به لحاظ برآورد هزینه، اختلاف بسیار زیادی حتی تا 40% بین سقف کرمیت و سقف یوبوت است. سقف یوبوت با ایجاد تیرچه های I شکل متعامد می تواند با ضخامت کم، دهانه های بسیار بلند را پوشش دهد ولی سقف کرمیت برای دهانه های بالاتر از 7٫5mm توصیه نمی شود.

در سقف کرمیت به دلیل استفاده از تیرچه ها و نیز وجود تیرهای آویزدار در دهانه های بلند، اجرای سقف کاذب الزامی است.سقف یوبوت با فراهم کردن ممان اینرسی بسیار بالا برای سقف، علاوه بر صلبیت زیاد در برابر ارتعاش، مقاومت لرزه ای بسیار مناسبی هم خواهد داشت. حفره های هوای موجود در سقف یوبوت موجب صدابندی هوا برد شده و از گسترش آتش جلوگیری به عمل می آورد.

مقایسه سقف یوبوت با سقف های با پرکننده کروی

سیستم دال مجوف یوبوت همانند سیستم های با پرکننده کروی می توانند سازه هایی با دهانه کوچک تر از 8 متر را به راحتی پوشش دهند. برای دهانه های بیشتر از 8 متر و تا 100 متر به دلیل آنکه سقف با پرکننده های کروی جان برشی منظمی ندارد و در برابر برش های یک طرفه دال ضعف دارد باید همراه با تیرهای آویزدار اجرا شود و برای دهانه های بیش از 10 متر اجازه اجرا ندارد.

دال با پرکننده کروی به دلیل عدم پایداری، نمی تواند زیر وزن کارگر قرار گیرد و لذا به کیج های فلزی جهت مهار نیاز دارد. همین موضوع هزینه اجرای این سیستم را افزایش می دهد. در ضمن به دلیل بسته بودن آن در هنگام بتن ریزی از داخل بتن بالا می زند که باید با سیم به زیر قالب بسته شود. این در حالیست که یوبوت با داشتن شیب جداره و لبه انتهایی و نیز باز بودن کف قالب چنین مشکلی را ندارد

استفاده از انواع دیگر پرکننده مانند پرکننده های بالشتکی و نیز بیضوی مجاز نیست.از مشکلات اصلی سقف با پرکننده های کروی، حمل و نقل آنها و جاگیر بودن در هنگام حمل و دپوی مصالح است. در حقیقت در این سیستم، هوا حمل می شود. در حالی که قالب های ماندگار یوبوت با داخل هم قرار گرفتن، حجم بسیار کمی را در حمل و نقل و دپوی مصالح اشغال می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>