اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف

دال مجوف یوبوت و سقف دال و تیر، هر دو توانایی اجرای سازه با دهانه بلند را دارا هستند. در سیستم یوبوت، قالب بندی سقف همانند قالب بندی دال تخت بوده و غالباً تیرهای داخلی سقف حذف می شود، در صورتی که در سقف تیر دال به دلیل وجود تیرها و تیرچه های آویزدار، علاوه بر افزایش حجم و هزینه قالب بندی، اجرا را نیز با مشکل مواجه کرده و از سرعت اجرا می کاهد و در نهایت نیز باید زیر سقف حتما با سقف کاذب پوشانده شود.

به لحاظ اقتصادی یوبوت و سقف دال و تیر تقریباً در اجرا هزینه ای برابر دارند ولی با در نظر گرفتن هزینه اجرای سقف کاذب، هزینه فضای غیر مفید به دلیل آویز تیرها و نیز هزینه اجرای تأسیسات زیر سقف های دال و تیر، در مجموع هزینه سقف یوبوت بسیار کمتر خواهد شد.سقف یوبوت به دلیل داشتن حفره های هوایی میانی در برابر انتقال صدای هوابرد و نیز جلوگیری از گسترش آتش، عملکرد بسیار مطلوبی دارد.

مقایسه سقف یوبوت با سقف پیش تنیده

دال مجوف یوبوت و سقف پیش تنیده، هر دو توانایی اجرای سازه با دهانه های بلند را دارا هستند. مشکل اصلی سقف های پیش تنیده در زمینه اجرا و نیز مشکل خیز و ارتعاش است.سقف یوبوت مانند سایر سیستم های بتنی با اکیپ های ساده کارگری امکان اجرا دارد. این سقف با افزایش فاصله بین تار بالا و پایین دال های خود به راحتی می تواند خیز و ارتعاش را بدون افزایش بتن مصرفی و سنگین کردن سقف کنترل نماید.

به دلیل داشتن حفره های هوایی داخل سقف، سقف یوبوت در برابر انتقال صدای هوابرد و نیز گسترش آتش مقاومت خوبی دارد.اجرای سقف پیش تنیده نیاز به اکیپ و تجهیزات اجرایی خاص دارد. در ضمن بتن مورد استفاده در سقف باید با عیار 400 کیلوگرم ساخته شده و تا رسیدن به مقاومت لازم، عملیات اجرای سقف متوقف می شود.

برای اجرای سازه پیش تنیده در دهانه های بلند، به جهت کنترل خیز و ارتعاش، ضخامت سقف افزایش می یابد که موجب سنگین شدن سقف می شود. در ضمن غالباً در این سازه ها تیرهای آویزدار و کتیبه های بیرون زده مشاهده می شود که نیاز به اجرای سقف کاذب را به همراه دارد.در مجموع به لحاظ اجرایی و تامین مصالح، سقف یوبوت اقتصادی تر از سقف پیش تنیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>