اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف

سقف یوبوت با داشتن دو دال بالا و پایین و جان های متعامد، سقفی با صلبیت بسیار بالا فراهم می آورد که علاوه بر مزیت در بار زلزله، امکان ارتعاش را نیز به سقف نمی دهد. این امر اجازه می دهد که دهانه های بلند حتی تا 200 متر را با این سازه پوشش داد در حالی که برای استفاده از تیرچه بلوک در دهانه های بیش از 7٫5 متر و یا بارهایی مانند پارکینگ نیاز به تیرچه دوبل و افزایش هزینه های اجرایی می باشد.

در سازه یوبوت، ضخامت سقف بسیار کم می شود. به عنوان مثال ضخامت سقف در دهانه 12 متر تنها 35 سانتی متر است ولی چنانچه از سقف تیرچه بلوک استفاده شود، تیرهای آویزدار با حداقل ارتفاع 70 سانتی متر به دست خواهد آمد.سقف یوبوت در نهایت اجرا، سقفی صاف و بدون نیاز به سقف کاذب را فراهم می آورد در صورتی که در سقف تیرچه بلوک به دلیل وجود تیرهای آویزدار، نیاز به اجرای سقف کاذب الزامی است.

سرعت اجرا و سهولت اجرایی سقف های یوبوت و تیرچه بلوک مشابه یکدیگر است و تقریبا هر 15 روز می توان یک طبقه از سازه را اجرا نمود.سقف یوبوت به دلیل داشتن حباب های هوای داخل سقف و نیز عدم اشتعال آنها، اولا در برابر انتقال صدای هوابرد و ثانیا در برابر گسترش آتش و عدم تولید گازهای سمی، عملکرد بسیار مطلوبی دارد.

مقایسه سقف یوبوت با سقف عرشه فولادی

سقف دال مجوف یوبوت بر خلاف سقف کامپوزیت و عرشه فولادی مناسب برای سازه های بتن آرمه است. لذا سرعت و روش اجرای آن مشابه سیستم های بتنی است.به لحاظ هزینه مصالح و اجرا، سیستم سقف یوبوت بسیار اقتصادی تر از سیستم کامپوزیت و یا عرشه فولادی است، حتی این اختلاف هزینه تا 100% هزینه اجرای یوبوت می رسد.سقف کامپوزیت و یا عرشه فولادی در هر دهانه ای نیاز به اجرای سقف کاذب دارد و این هزینه به سایر هزینه های این سقف اضافه خواهد شد.

در حالی که یوبوت با ایجاد سقفی تخت در تراز زیرین، علاوه بر سهولت اجرای تأسیسات، نیازی به سقف کاذب ندارد.سقف یوبوت با داشتن دو لایه دال ( دوپوش) در بالا و پایین و نیز تیرچه های متعامد به عنوان جان، سختی خمشی بسیار زیادی را تامین می کند و این سختی، صلبیت بسیار زیاد در برابر زلزله و عدم ارتعاش سقف را نسبت به سقف کامپوزیت یا عرشه فولادی تامین می کند.

سقف یوبوت به دلیل داشتن حفره های هوای میانی، در برابر انتقال صدای هوابرد و نیز گسترش آتش بسیار مقاوم است. در صورتی که یکی از عمده مشکلات سقف های کامپوزیت و یا عرشه فولادی، انتقال صدا و جلوگیری از اثر آتش بر روی سازه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>