اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیستم لوله ای

پدیده لنگی برشی در ساز ه های با سیستم لوله ای در اثر تغییر مکان قائم ناهمگون ستون های واقع بر بال سازه به وجود می آید. هر ستون داخلی نسبت به ستون خارجی سمت خود، تغییر شکل و تنش کمتری خواهد داشت.

چون لنگر اعمالی خارجی باید توسط کوپل داخلی ناشی از نیروهای کششی و فشاری دو سمت مخالف محور خنثی ساختمان تحمل شود، تنش های ستون های گوشه ای بیشتر از تنش های ناشی از رفتار خالص لوله ای خواهد بود و تنش های ستون های میانی کمتر از آن است و توزیع تنش محوری از حالت خطی (ایده آل) دور می شود.

هر چند سازه لوله ای، قوطی مانند است اما رفتاری بسیار پیچیده تر از رفتار یک قوطی ساده بدون سوراخ دارد و سختی آن نیز بسیار کمتر است. زمانی که سازه در اثر نیروهای جانبی تحت خمش قرار می گیرد، مود اولیه رفتاری آن مشابه رفتار قوطی طره قائم بوده و ستون های دو وجه مخالف محور خنثی، به صورت کششی و فشاری عمل می کنند.

علاوه بر آن، قا ب های موازی که در برابر بار جانبی مقاومت می کنند، شبیه یک قاب صلب تحت تأثیر خمش در صفحه و رفتار برشی قرار می گیرند. از طرفی انعطاف پذیری تیرهای کناری باعث ایجاد لنگی برش و افزایش تنش در ستون های گوشه ای می شود که این امر نیز منجر به کاهش تنش در ستون های میان پانل های بال و جان می شود، در نهایت تمامی این اثرات رفتار اولیه این سیستم را پیچیده تر می سازد.این نوع رفتار ممکن است در هنگام عملکرد سازه در برابر نیروهای جانبی مزیت به شمار آید. شایان ذکر است که مقاومت اولیه سازه نیز توسط پانل های جان تامین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>