اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تونل سازی

امروزه از تونل سازی سپری در مقیاس گسترده برای حفر تونل های شهری در خاک های نرم و کم عمق استفاده می شود. تونل زنی با EPB نیازمند بهسازی خاک است و قابلیت اجرای آن برای خاک های فاقد چسبندگی نیز افزایش یافته است. انتخاب مناسبترین مجموعه ی بهسازی نیاز به بررسی های دقیقی دارد تا بتوان مشخصات خاک بهسازی شده را تعیین و داده های قابل اندازه گیری را مشخص نمود.

انتخاب استراتژی مناسب برای بهسازی خاک در حین حفاری، شناسایی مخاطرات زمین را پر اهمیت جلوه می دهد تا با اطمینان بیشتر، تصمیمات مورد نیاز برای انتخاب نوع رفتار فیزیکی فوم و دیگر افزودنی ها گرفته شود.در روش تونل سازی سپری متعارف و معمولی قطر تونل از ابتدا تا به انتها ثابت بوده ولی با این حال افزایش قطر در نواحی خاصی از تونل دیده شده است.در ابتدا این روش برای ایجاد و حفر تونل در زمینی نرم و از زیر رودخانه استفاده شد.

شیوه عملیات مبتنی بود بر فشار و فرو بردن استوانه ای فلزی و انعطاف ناپذیر در داخل خاک و سپس ایجاد ساختار تونل به طور کل عملیات شامل فرو راندن سپر در داخل خاک و ایجاد لاینینگ از پشت سر سپر بود. به این طریق تونل در آن شرایط و بدون ریزش و تخریب در سطوح بالایی تونل مورد نظر حفر شده، که البته رانش سپر در داخل توده خاک توسط جک هایی قابل اجراست.

کاربرد تونل سازی سپری

کشور ژاپن نقشی عمده در توسعه این روش داشته است. در تونل های احداث شده در شهرهای بزرگ ژاپن به دلیل اینکه اکثراً در زمین های سست بوده و همچنین به دلیل تراکم رفت و آمد در مناطق پر ترافیک و شلوغ بیشتر به روش سپری حفر شده اند. این کشور همچنین در امر طراحی و ساخت انواع سپرها و ماشین آلات سپری بسیار پیشرفته است.

از روش تونل سازی سپری در اواخر دهه شصت قرن نوزدهم و برای احداث تونل های زهکشی و فاضلاب استفاده شد و بعد از آن نیز برای ساخت انواع دیگر تونل ها نظیر تونل های کابل های انتقال برق و همچنین برای احداث تونل های زیرزمینی و مترو که از آن به عنوان روش ایجاد تونل در مناطق شهری یاد می شود تعمیم یافت.

دلایل استفاده از این روش

با استفاده از روش تونل سازی گسترشی یا همان روش توسعه ی تونل های ایجاد شده به روش سپری، قطر تونل موجود را افزایش یافته است.در روش تونل سازی سپری متعارف و معمولی قطر تونل از ابتدا تا به انتها ثابت مانده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>