اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

بتن سبک هوادار (کف دار) یا بتن سبک فومی، یکی از انواع بتن سبک است که بیش از 20 درصد آن را هوا تشکیل داده است. این امر با استفاده از ترکیب ماده کف از پیش شکل یافته و مخلوط پایه سیمانی ایجاد می شود. در 15 سال گذشته استفاده از بتن های کف دار با سرعت زیادی نست به دیگر بتن های خاص ر شد یافته است.در حال حاضر بتن کف دار در سراسر دنیا به طور وسیعی در کاربردهای غیرسازه ای یا نیمه سازه ای استفاده می شود.

این موارد شامل پرکردن فضاهای خالی حجیم (مخصوصاً وقتی دسترسی مشکل باشد مانند بتن لوله های فاضلاب، چاه ها، سرداب ها، زیرزمین ها، معادن، حوض های ذخیره، تونل ها و متروهای که بی مصرف هستند)، تثبیت معابر تأسیسات، عایق صوتی و حرارتی تدارکات محافظت در برابر آتش یا پایداری خاک یا دیگر المان های پیش ساخته و دیوارهای تزریق تونل است.کف که به ماده پایه (مخلوط سیمان، آب، ماسه) اضافه می شود باید توانایی پایدار ماندن و از بین نرفتن هنگام پمپ شدن، بتن ریزی و عمل آوری را داشته باشد. این فاکتور مخصوصاً وقتی کف بخش غالب بتن می شود (مثلا مقدار کف بیشاز % 50) مهم می شود.

تولید بتن سبک هوادار

تولیدبتن سبک در ایران تا سال های اخیر به صورت سنتی با استفاده از دانه های سبکی چون رس شکفته، سنگ پا، پوکه معدنی یا بتن های گازی تولید می شد که هر کدام معایبی از نظر جذب رطوبت، تخریب طبیعت و محدودیت عرصه کاربرد، دارا هستند. اما امروزه با تزریق هوا در داخل اختلاط ماسه و سیمان، امکان سبک نمودن وزن آن هرچه بیشتر فراهم و اختلاط های کم وزن (300 تا 1700 کیلوگرم بر مترمکعب) تحت نام بتن سبک هوادار یا نام تجاری pss تولید می شود.

عمده بتن معمولی تولید شده در وزن kg/m 32400 است که با داشتن وزن سنگین، اجرای سخت، عدم هماهنگی با سیستم های تأسیسات حرارتی و برودتی و از همه مهم تر با خاصیت جذب بسیار بالای آب، همیشه سرد و نمدار بوده و دارای معایب بسیار دیگری است. مقاومت در مقابل یخ زدگی و عدم جذب رطوبت این نوع بتن، در صورت افزودن مقدار 7% هوا، تقویت شده، اما هرگز نمی تواند به جای بتن سبک هوادار استفاده شود.

بتن سبک هوادار ماده ای هماهنگ و سازگار با طبیعت است که تنها با مواد سنگی و سیمان تولید می شود. به طوری که با 1 مترمکعب از مواد فوق، 2 مترمکعب بتن به دست می آید و از این طریق، توان صنعت ساخت و ساز 2 برابر می شود. این محصول در حالتی که هنوز گیرش نکرده به صورت مایع و به رنگ سیمان بوده و پس از خودگیری به رنگ خاکستری در می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>