اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

فرایند بازرسی با مایع نفوذ کننده نسبتاً ساده است زیرا شامل هیچ نوع سیستم الکترونیکی نیست. و تجهیزات مورد نیاز ارزانتر از دیگر تجهیزات سیستم های آزمون های غیر مخرب است. معمولاً اجرای روش ها و استانداردهای بازرسی برای قطعات تولیدی خاص ساده تر از روش های پیچیده تر دیگر است. این روش برای بازرسی همه نوع مواد به جز مواد متخلخل به کار می رود.

و در پاره ای موارد حساسیت آن بیش از بازرسی به وسیله ذرات مغناطیسی است. بازرسی با مواد نفوذ کننده در مواقع برای همه قطعات با هر اندازه و شکلی مناسب است. و برای کنترل کیفی تولیدات نیمه تمام و تمام شده و همچنین بازرسی مستمر قطعات در حین کار به کار می رود. این مورد را ممکن است در محل انجام داد.و بدین ترتیب از پیاده کردن قطعات مجموعه های پیچیده بزرگ جلوگیری کرد. و یا برای مثلاً بازرسی قطعات خارج از دید در حین تعمیرات اساسی هواپیما به کار برد.در عمل مواد نفوذ کننده را به وسیله یکی از روش های متداول بر روی سطح قطعه به کار می برند. روش برگزیده به اندازه، شکل و تعداد قطعات مورد بازرسی بستگی دارد.

معمولاً برای بازرسی چندین قطعه نسبتاً کوچک بهتر است از روش فرو بردن کامل به درون مخزن حاوی مایع نفوذ کننده استفاده شود. قطعات را باید بیش از غوطه وری کاملاً خشک کرد. زیرا آب یا حلال های تمیز کننده به جا مانده با آلوده شدن به ماده نفوذ کننده از نفوذ آن جلوگیری می کنند. در حین غوطه وری قطعه، باید دقت شود که حباب های هوا ایجاد نشوند و تمام سطوح بازرسی کاملاً خیس شوند.

معمولاً قطعات را به مدت معینی در مایع فرو می برند و سپس بیرون می آورند. در خلال این مرحله باید دقت شود که مایع نفوذ کننده از تمام منافذ خارج شده باشد. قطعاتی را که آثار ماده نفوذ کننده بر روی سطحشان وجود دارد پس از خشک کردن باید دوباره غوطه ور ساخت.معمولاً از شیوه سیلابی برای بررسی سطوح بزرگ قطعات ساده استفاده می شود. معمولاً ماده نفوذ کننده را با فشار پایینی که موجب ذره ای شدن سیال نمی شود بر روی سطح است. باید مطمئن شد که ماده نفوذ کننده تمام سطح مورد بررسی پوشانده و سطح در تمام مدت نفوذ مرطوب باشد.

کاربردهای مایع نافذ

  • در موارد پر منفذ استفاده می شود.
  • می تواند در جوشکاری، لوله سازی، جوشکاری، برنج، ریخته گری، ورق کاری، فورچ و قسمت های آلومینیومی پره های توربین و دیسک و چرخ دنده ها کاربرد داشته باشد.

محدودیت های مایع نافذ

  • نیاز به درستی به تست سطح دارد.
  • بیشتر سطوح شکننده را معیوب می سازد.
  • برای تست سطح امکان دارد نیاز به پیش پاک سازی و تمیز کردن آلودگی ها داشته باشیم.
  • خطر بخار شدن وجود دارد.
  • عیوب کم عمق و خیلی سفت به سختی پیدا می شوند.
  • عمق درزها (عیوب) نشان داده نمی شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>