اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فیبر

فیبرهای مسلح کننده پلیمری به سرعت تبدیل به یکی از مواد متعارف در پروژه های مهندسی عمران مقاوم سازی شده اند. نسبت بالای مقاومت و سختی به وزن مواد FRP آن ها را برای مصارف سازه ای ایده آل ساخته است. این مواد به خصوص برای مقاوم سازی لرزه ای کرابرد دارند زیرا به اعضای اضافه شدن مقدار ناچیزی زیادی به مقاومت و سختی سازه افزوده می شود. در تعدادی از مطالعات اخیر رفتار المان های سازه ای ساختمان های بنایی غیر مسلح مقاوم سازی شده توسط (FRP) آزمایش شده است تا رفتار خارج و داخل از صفحه آن ها مورد بررسی قرار گیرد.

پوشش کامل دیوار یا نوار با الگوی X

ساده ترین روش مقاوم سازی ساختمان های غیر مسلح به وسیله (FRP) که توس محققین بسیاری مورد بررسی قرار گرفته است پوشاندن تمام المان های دیوار توسط یک یا چند لایه از مواد (FRP) است. مطالعات نشان داده که این روش می تواند بر روی یک یا هر دو سطح دیوار بدون هیچ گونه تأثیر خارج از صفحه انجام گیرد. همچنین این امکان وجود دارد تا با استفاده از نوارهای (FRP) در الگوی X شکل به تأثیرات مشابهی دست یافت. هر دو این سیستم ها مقاومت و سختی داخل صفحه را بالا می برند.

و همچنین رفتار خارج از صفحه را بهبود می بخشند. ورق های (FRP) که به وسیله یک پوشش اپوکسی به دیوار متصل می شوند مواد بنایی را به یکدیگر متصل می نمایند. و به پخش تدریجی ترک کمک می کند. در مورد اینکه پوشش (FRP) مقاومت و سختی را افزایش دهد شکی وجود ندارد.در یک سازه بنایی ساختمان های بنایی غیر مسلح عادی، اتلاف انرژی از طریق تکان و لغزش در طول ترک های اولیه انجام می گیرد. پوشش (FRP) از این رفتار جلوگیری می کند و رها شدن اتصالات (FRP) مهم ترین وسیله این اتلاف انرژی است. این رفتار می تواند منجر به گسیختگی شکننده تر از حالت عادی شود.

مسلح کردن باز شوها

یک گزینه دیگر در برابر پوشش کامل دیوارها توسط (FRP) قرار دادن نوارهای (FRP) در طول محیط بازشوهای پنجره ها و همچنین ومتناوباً به شکل عمودی در طول دیوار است. این روش برای بهبود رفتار خارج از صفحه تست شده است و نشان داده شد که مقاومت و شکل پذیری را تا 5 برابر برای این مورد بهبود می بخشد.

هدف از این نوع مقاوم سازی این است که نوارهای از تمرکز تنش در گوشه های پنجره که باعث تولید ترک است جلوگیری کند و همچنین رفتار دیوار را از یک المان میان دو تکیه گاه جانبی به چند المان میان تکیه گاهی قائم تغییر می دهد. مهار ساختن و نصب درست نو ارهای (FRP) معیار مهمی در دستیابی به چنین رفتاری است. باز شوهای مسلح کننده همچنین با تبدیل رفتار المان های پایه ها به تیرهای مسلح قایم رفتار داخل صفحه دیوار برشی را بهبود می بخشد.

مسلح کردن باز شوها

اگر چه مقاوم سازی های انجام شده توسط فولاد، بتن و (FRP) در روش های بالا از نظر سازه ای قابل قبول است و می توانند ظرفیت های ساختمان های بنایی غیر مسلح را به سطح آیین نامه ها برسانند ولی عیب مشترک آن ها در تغییر دادن شدید نمای ساختمان است. این نقص روش های پوشش (FRP)، مهاربندی فولادی و بتن پاشی را به طور کامل برای سازه های تاریخی که باید ظاهر بنایی آن ها حفظ شود غیر قابل استفاده می نماید.

برای مقابله با چنین مشکلی، یک روش مخفی مقاوم سازی با (FRP) ارائه شد تا به رفتار المان های ساختمان های بنایی غیر مسلح در خارج از صفحه کمک کند.این تکینیک شامل جا دادن کابل های نازک فیبر کربن (CFCC) به شکل افقی از بندهای پایین و به شکل قائم از میان بند و آجرها است. این روش مستلزم شیارهایی در محل بندها و سوراخ کردن میان واحدهای آجر در مواقع مورد نیاز، قرار دادن اپوکسی در شیارها، قرار دادن (CFCC) و بند کشی مجدد دیوارهای بنایی است. این روش مسلح سازی به وسیله (FRP) رادر نزدیک سطح نامرئی می سازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>