اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کمپرسورخانه

مدیریت مصرف انرژی کمپرسورخانه

در 4 مرحله انرژی کمپرسورخانه را مدیریت کنید:
بر اساس سیکل PDCA (طراحی-اجرا-تست و راه اندازی) سیستمهای موفق مدیریتی نظیر ISO 16001 و ISO 9001، شرکت CS INSTRUMENTS نمونه های واقعی از مدیریت مصرف انرژی را در بخش هوای فشرده ارائه می کند.

در ابتدا یاد بگیریم که این مراحل شامل چه مواردی می باشدو نهایتا ما می توانیم این مراحل را به کلیه بخش های کارخانه و خط تولید خود تعمیم داده و کل سیستم خود را از نظر مصرف انرژی بهینه کنیم
و در نتیجه به منظور کاهش هزینه ها، راندمان کل سیستم را افزایش دهیم.

قدم اول برای آنالیز هوای فشرده، مانیتور کردن هزینه های تولید انرژی و هوای فشرده می باشد.
بنابراین اولین قدم نصب فلومترهای هوای فشرده با دقت اندازه گیری بالا در نقاط مهم می باشد تا بتوانید اطلاعات درست و قابل اعتمادی از مقادیر اندازه گیری شده داشته باشید.

این فلومترها بایستی به طور مستقیم در داخل لوله های اصلی هوای فشرده کمپرسور خانه نصب شوند.
میزان هوای فشرده مصرفی در خطوط اصلی به صورت استاندارد می توانند توسط یک ثبات نمودار هوشمند ثبت و ضبط گردند.

همچنین خطوط هوای فشرده فرعی که برای مصرف کننده های نهایی مورد استفاده قرار می گیرند، در اولویت دوم قرار می گیرند.

دستگاه های مورد استفاده برای مدیریت انرژی کمپرسورخانه همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، ثبات نمودار هوشمند DS 500 که در کمپرسور خانه نصب شده است، میزان مصرف هوای فشرده را توسط فلومتر VA 500، مقدار نقطه شبنم هوای فشرده را توسط سنسور نقطه شبنم FA 510، میزان مصرف انرژی و مصرف جریان را توسط آمپرمتر کلمپی و همچنین میزان فشار خط را توسط سنسور های فشار CS مانیتور و ثبت می کند.

در واقع مدت زمان اندازه گیری کلیه این مقادیر بایستی حداقل یک هفته کامل باشد که به طور ایده ال از شنبه تا شنبه که یک پریود زمانی کامل تولید می باشد، در نظر گرفته می شود. نشتی ها در خطوط هوای فشرده به راحتی در اواخر هفته قابل شناسایی می باشند.

در زمان هایی که تولید متوقف می باشد، میزان مصرف هوای فشرده بایستی نزدیک به صفر متر مکعب در ساعت باشد که در عمل امکان پذیر نیست.

رفتار و عملکرد کمپرسور (بی باری یا زیر بار بودن کمپرسور) در آخر هفته یعنی زمانی که فقط به دلیل وجود نشتی در خطوط هوای فشرده، کمپرسور زیر بار میرود تا بتواند میزان افت فشاری را که به دلیل نشتی در خط ایجاد شده است را جبران کند و همچنین رفتار کمپرسور در ساعت های پر مصرف هوای فشرده که معمولا اویل هفته می باشد، به راحتی توسط ثبات نمودار هوشمند DS 500 و سنسور های مذکور می تواند مانیتور شود.

مدیریت مصرف انرژی کمپرسورخانه - بخش دوم:
مشخص کردن مکان نشتی و اندازه گیری میزان نشتی در خطوط هوای فشرده:
در مرحله دوم نقاط نشتی و همچنین میزان نشتی در خطوط هوای فشرده مشخص می گردد.

برای این منظور خطوط هوای فشرده که برای مصرف کننده های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند،
در پروسه آنالیز هوای فشرده باید مدنظر قرار گیرند. در ابتدا بزرگ ترین مصرف کننده های هوای فشرده باید مشخص شوند.

این مصرف کننده ها باید به صورت کلی و جداگانه مشخص شوند. برای مثال سالن ها، طبقات، خطوط تولید و یا حتی هر کدام از تجهیزات و ماشین آلات نیز می تواند به عنوان یک مصرف کننده ی اصلی در نطر گرفته شود.

با مشخص شدن میزان مصرف هوای فشرده هر کدام از این مصرف کننده ها، به راحتی مشخص می شود که میزان مصرف انرژی هر کدام از این مصرف کننده ها چقدر است.

حتی کوچک ترین نشتی ها در هوای فشرده در زمان تولید به سرعت و به آسانی توسط نشتی یاب های پیشرفته، نظیر LD 400 که از تکنولوژی التراسونیک بهره می برند، به راحتی قابل شناسایی می باشند.

از این فرصت استفاده کنید و با آنالیز سیستماتیک هوای فشرده خود، میزان نشتی های هوای فشرده خود را کم کنید که این امر کاهش مصرف هوای فشرده و همچنین هزینه های مرتبط با آن را به دنبال خواهد داشت.

نصب یک ثبات نمودار هوشمند مانند DS 500 در خطوط اصلی هوای فشرده، به شما کمک می کند تا از میزان مصرف هوای فشرده، میزان مصرف انرژی و همچنین از میزان نشتی در خطوط هوای فشرده خود با خبر شوید.

همچنین امکان ثبت مقادیر توسط دیتالاگر داخلی این محصول امکانپذیر می باشد.

علاوه بر آن، با استفاده از قابلیت آلارم که برای مقادیر بالاتر و یا پایین تر از حد مجاز تعریف می کنید و معمولا به دلیل خرابی لوله ها و یا شکستگی لوله های هوای فشرده اتفاق می افتد، به صورت آنلاین می توانید بر سیستم هوای فشرده خود نظارت داشته باشید و ساعات پیک بار به سرعت قابل شناسایی می باشد.

وضعیت آلارم از طریق پیامک و یا ایمیل سریعا به کارشناس کمپرسور خانه اطلاع رسانی می گردد.

همچنین شیرهای هوای فشرده می توانند توسط رله های آلارم که بر روی ثبات نمودار هوشمند DS 500 تعبیه گردیده است، بسته شوند.

بخشی از نشتی های هوای فشرده به راحتی می توانند با تعویض کوپلینگ های هوای فشرده، کانکتورهای پلاگین و همچنین سفت کردن اتصالات پیچی هوای فشرده نظیر فلنج ها، حذف شوند.

این مسئله زمانی مشکل ساز می شود که از سیستم های هوای فشرده با خطوط توزیع طولانی که در طول سالها توسعه داده شده اند استفاده شود، از لوله های هوای فشرده با قطر داخلی کوچک استفاده شود، وجود زانویی ها و گرفتن انشعابات ازخطوط هوای فشرده با سایز کوچک تر(مثلا از سایز 1 اینچ انشعاب ½ اینچ گرفته شود)، افت فشار در فیلتر ها و درایرها و دیگر موارد باعث وجود نشتی در خطوط هوای فشرده می گردند.

کوچک بودن قطر داخلی لوله های هوای فشرده باعث بالا رفتن دبی عبوری و در نتیجه وجود افت فشار در سیستم می گردد که کاملا غیر اقتصادی می باشد.

سرعت سیال عبوری در حالت عملیاتی نباید از 6 متر در ثانیه بیشتر باشد. در صورتی که سرعت سیال از این مقدار بیشتر شود، افت فشار زیادی در سیستم خواهیم داشت که نتیجه آن اتلاف انرژی می باشد.

از طرف دیگر کاهش فشار خط به میزان 1 بار می تواند تا 8% باعث کاهش مصرف انرژی گردد. فیلترهای هوای کثیف باعث افزایش اختلاف فشار و افت فشار در خطوط لوله می گردد.

برای کاهش اتلاف انرژی و مدیریت میزان مصرف در بلند مدت چه باید کرد؟
به منظور کاهش اتلاف انرژی و کنترل کردن مصرف انرژی در بلند مدت، علاوه بر نصب فلومترها، میزان اختلاف فشار در طرفین فیلترها نیز بایستی با استفاده از ترانسمیترهای اختلاف فشار که توسط ثبات نمودارهای هوشمند نظیر DS 400 و DS 500 ثبت و ضبط می گردند، مانیتور شوند.

با استفاده از ثبات نمودار ها می توانید زمان سرویس و تعویض فیلتر ها را مشخص کنید. برای داشتن یک خط تولید بدون عیب و خرابی، وجود هوای فشرده خشک یکی از الزامات می باشد.

خرابی و یا از کار افتادن درایر و خشک کن های هوای فشرده ( درایر تبریدی، جذبی و یا ممبران)
باعث ایجاد چگالش، خوردگی در سیستم توزیع هوای فشرده و نهایتا توقف تولید می گردد.

به کمک چارت رکوردر DS 500 ما می توانیم یک راه حل کاملا سفارشی برای ارزیابی و ثبت کلیه مقادیر و پارامترهای مهم کمپرسورخانه را به شما پیشنهاد دهیم.

مدیریت مصرف انرژی کمپرسورخانه - بخش سوم:
پس از تشخیص و آنالیز میزان پتانسیل موجود برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در خطوط اصلی هوای فشرده توسط ثبات نمودارها، شما می توانید نتایج به دست آمده را به کل سیستم هوای فشرده تعمیم دهید.

این امر به شما کمک می کند تا بتوانید که در طراحی ها و توسعه سیستم هوای فشرده خود از تلفات انرژی جلوگیری کنید.

بنابراین تجزیه و تحلیل در بخش های مذکور باید با دقت کافی انجام شود تا مطمئن شوید که جایگزین کردن لوله های با قطر داخلی کوچک با لوله های با قطر داخلی بزرگ تر آیا کمکی به کم کردن هزینه های مصرف انرژی می کند یا خیر.

روش های اندازه گیری قدیمی دبی (مانند اندازه گیری اختلاف فشار توسط اوریفیس ها، ورتکس و باقی روش ها) که باعث ایجاد محدودیت در قطر داخلی لوله های هوای فشرده می شوند، باید با فلومتر های جدید جایگزین گردند.

شیر توپی هایی که به درستی بسته نمی شوند باید تعویض شوند. کوپلینگ هایی که بسته نمی شوند نیز باید با کوپلینگ های نو جایگزین شوند. این ها فقط چند مثال کوچک از مواردی هستند که بایستی رعایت شوند.

کلیه مواردی که در مراحل 1 تا 3 به آنها اشاره شده است را بر روی کل سیستم هوای فشرده خود اعمال کنید.

در صورت افزایش هزینه های مصرف انرژی در نظر داشته باشید که یک سیستم هوای فشرده بهینه هزینه های شما را کاهش می دهد.

استفاده از ثبات نمودار های هوشمند نظیر DS 500 کمک بزرگی در این بخش می باشد.

مدیریت مصرف انرژی کمپرسورخانه - بخش چهارم:
مراقب سیستم هوای فشرده خود باشید. پس از اعمال مراحل 1 تا 3 آنالیز هوای فشرده که شامل ثبت میزان مصرف هوای فشرده و هزینه های انرژی مصرفی مربوطه، پیدا کردن نشتی ها و تلفات هوای فشرده و
اعمال کلیه راه حل های بهینه سازی مذکور به کل سیستم هوای فشرده می باشد، گام چهارم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، آنالیز پیوسته و شبانه روزی سیستم هوای فشرده می باشد.

برای این منظور بایستی یک شخص کاملا متعهد در زمینه مدیریت مصرف انرژی در هر بخش از هوای فشرده در نظر گرفته شود.

با استفاده از ثبات نمودارها می توانید تغییرات در میزان دبی عبوری، نشتی ها و تلفات در خطوط هوای فشرده خود را مانیتور و مدیریت کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>