اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


زلزله


ساختمان های مصالح بنایی سنتی

ساختمان هایی هستند که بدون انجام محاسبات مهندسی ساخته شده اند و عناصر مقاوم لرزه ای خاصی نداشته و عموماً به واسطه شکل نامناسب سازه ای، ضعف مصالح و نحوه نامناسب اجرا، در برابر زلزله ضعیف عمل می کنند.

ساختمان های مصالح بنایی کلاف دار

این ساختمان ها نیز بدون انجام محاسبات مهندسی ساخته می شوند ولی در اجرای آن ها برخی اصول طراحی مقاوم لرزه ای رعایت می شود در نتیجه رفتار آن ها در برابر زلزله از ساختمان های مصالح بنایی سنتی بهتر است. مبنای اجرای آن ها ضوابط آیین نامه 2800 است.

راهکار های بهسازی

جهت انجام بهسازی لرزه ای ساختمان می توان عناصر موجود در سیستم سازه ای آن را تقویت نمود یا المان های دیگری به این سیستم اضافه نمود. به طوری که مقاومت جانبی و شکل پذیری ساختمان افزایش یابد. در هر صورت برای بهسازی لرزه ای و ترمیم ساختمان های بنایی موجود، جهت کاهش اثرات ناشی از نیروهای زلزله اصول زیر باید تامین شود.

مصالح مورد استفاده بایستی از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و حتی المقدور با مصالح موجود متجانس باشد.وزن سازه با برداشتن عناصر سنگین فوقانی کاهش داده شود.سیستم فونداسیون باید قادر باشد بار نهایی سازه را به نحو مطلوب به زمین منتقل نماید.دیوارها باید کاملاً با یکدیگر درگیر شده و به هم بسته شوند، کف ها باید به خوبی به دیوار متصل شوند تا از شکست خارج صفحه ای آن ها جلوگیری شود.

دیوارهای سازه ای باید در دو جهت عمود بر هم در ساختمان به صورت یکنواخت توزیع شوند و فاصله بین مرکز جرم و مرکز سختی ساختمان با اضافه کردن دیوارهای جدید یا بستن باز شوها در دیوارهای موجود کاهش داده شود. با این عمل اثرات نامطلوب پیچش در ساختمان کم می شود.سیستم سقف باید دارای انسجام کافی بوده و به نحو مطلوب به دیوارهای سازه ای متصل شده باشد.عناصر غیر سازه ای باید به طور کامل و به نحو مطلوب به سیستم سازه ای متصل شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>