اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

اگر بتن از جمع شدن باز داشته شود، تنش های کششی ایجاد شده در آن باعث ترک خوردگی مقطع می شوند. در بتن استاندارد با نسبت آب به سیمان بالاتر از 40 درصد جمع شدگی ناشی از خشک شدن به عنوان مهم ترین دلیل ایجاد ترک در سنین اولیه توصیف شده است.

در بتن خود متراکم در سنین اولیه به دلیل چسبندگی بالاى مواد ریز موجود، جمع شدگی و خزش بیشترى نسبت به بتن استاندارد مشاهده می شود ولی در مرحله سخت شدن تاخیرى در شروع جمع شدگی بتن خود تراکم به وجود می آید که به دلیل پایین بودن سرعت تبخیر از سطح خارجی اعضاء بتنى است.

جمع شدگى ناشی از خشک شدن از همان ابتدا یعنی زمان هاى اولیه بتن ریزى و حتی قبل از افزایش ظرفیت مکانیکى بتن آغاز می شود که بستگی به خواص بتن (طرح اختلاط، طریقه ى بتن ریزى و روش های عمل آوری، شکل و چگونگی اعضاء بتنی و شرایط محیطی (دما، رطوبت مربوطه، سرعت باد) دارد. چون جمع شدگی به دلیل کمبود آب درون بتن به سطح اعضاء تحمیل می شود.

کرنش در این قسمت از اعضاء ایجاد شده و ترک هائی با منشاء خشک کردن انقباض از نواحى سطحی که در تماس با محیط هستند آغاز مى شود، در نتیجه اعضاء با سطح خارجى بالا(مانند دال ها و پانل هاى پیش ساخته) در تماس با یک محیط مهاجم بیشترین آسیب را در اثر به وجود آمدن ترک ها می بینند و این امر با عبور هوا از روی نمونه ها ی تازه تشدید می یابد اما از نتایج آزمایش ها مشاهده می شود که با استفاده از مقادیر مناسب الیاف جمع شدگى و به تبع آن ترک ها به میزان قابل توجهی کاهش مى یابند.

بتن بدون الیاف و بتن با الیاف

در صورتی که با توزیع اتفاقی الیاف در فواصل بسیار کوچک تر از فاصله بین آرماتورها اندازه ترک ها کوچک تر شده و باعث کاهش نفوذپذیری و پایداری بتن در محیط های مهاجم می شود. در حالت کلی توزیع اتفاقی الیاف در فواصل بسیار کوچک تر از فاصله بین آرماتورها باعث پخش و کوچک تر شدن اندازه ترک ها شده و پس از ترک خوردن، مقاومت کششی و خمشی به دلیل خاصیت دو زندگی الیاف بالا رفته و یکپارچگی بتن تا تغییر شکل های زیاد حفظ می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>