اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

همچنان که وسایل ایمنى مناسب در زمان اجراى کار باعث پیشرفت کار می شود، وسایل و ابزار مناسب نیز به نوبه ى خود مى تواند در پیشبرد سریع کار، مؤثر باشد. همان طورى که از نام بتن مِگر مشخص است، با یک عملیات بتن ریزى سر و کار خواهیم داشت.

پس براى اجراى آن علاوه بر وسایل ساده ى بنّایى از قبیل شمشه ى آهنى، شیلنگ تراز، تراز، متر، کمچه، تخته ماله، استامبولى و … نیاز به ابزار عمومى ساختمان سازى از قبیل بیل، فرقون و… و همچنین براى اجراى صحیح و اصولى بتن ریزى نیاز به ماشین آلاتى همچون میکسر (بتونیر)، پمپ بتن، ویبراتور و … خواهیم داشت.

مصالح مورد استفاده در ساخت و اجراى بتن مِگر

براى اجراى بتن مِگر، به مصالح ساخت بتن مانند شن، ماسه، سیمان و آب نیاز خواهیم داشت. هر یک از مصالح ذکر شده باید با نسبت مشخصى که آزمایشگاه بتن معیّن کرده، مخلوط شده و مورد استفاده قرار گیرد. اصولاً مقدار عیار بتن مگر 150 کیلوگرم مترمکعب است.دانه هایى به ابعاد 5 تا 60 میلى متر حاصل از خرد شدن سنگ ها را شن مى گویند و غالباً از جنس کوارتز، سیلیس و مواد غیر چسبنده هستند و در ساختن بتن به مصرف مى رسند.

دستورالعمل اجراى بتن مِگر

اجراى یک لایه بتن مِگر در زیر تمامى پى هاى بتن آرمه که در مجاورت سطح زیرین خود آرماتور دارند لازم است. بتن مگر خطر آلوده شدن بتن سازه اى را در هنگام انجام عملیات بتن ریزى کم مى کند.براى ریختن بتن مِگر، پس از آماده سازى کف پى، براى این که آب بتن سریعاً توسط کف زیر پى خارج نشود، لازم است بستر بتن ریزى مرطوب شود، البته باید مراقب بود تا آب در کف پى جمع نشود و فقط رطوبت وجود داشته باشد. بعد از مرطوب شدن کف پى، مى بایست بتن آماده شده (شن + ماسه + سیمان + آب) را در محدوده ى ابعاد پى به علاوه ى 5 تا 10 سانتى متراز هر طرف (بجز در حریم همسایه) ریخت.

بتن ریخته شده باید کاملاً متراکم شده و سطح بالایى آن با استفاده از شمشه و تراز و یا شیلنگ تراز، کاملاً تراز شده و ماله کشى با استفاده از تخته ماله به صورت صاف و یکنواخت انجام گیرد. بتن مِگر ریخته شده و با استفاده از شمشه صاف شده است. پس از انجام عملیات بتن ریزى بتن مِگر، عمل آوردن بتن انجام مى شود. در زمان ریختن بتن، دقت شود که ارتفاع بتن مگر در هر نقطه کمتر از 5 سانتى متر نباشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>