اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ملات

هنگام گروت ریزی در زیر صفحه ستون ها و… باید محل ریختن کاملاً از ملات پر شود. ملات سیمانی باید به طور پیوسته ریخته شود. چنانچه از فشار ملات ریزی کاسته شود، به حالت شل (Sluggish) در آمده و نهایتاً روانی آن از بین رفته و روان کردن مجدد آن مشکل خواهد بود.در این رابطه ملات رزین های مصنوعی دارای مصرف راحتری هستند.

این ملات ها در هنگام ریخته شدن به شکل آهسته و مطمین در جریان خواهند بود تا اینکه به بخش مقابل قالب برسند. حتی در صورتی که عمل ریختن ملات به دلیلی متوقف شود به محض اینکه ملات جدید ریخنه شدف ملات قبلی شروع به حرکت می کند.برای اینکه مابین سطح ملات ریخته شده و زیر صفحه ستون فاصله ای به وجود نیاید سطح ملات ریخته شده از سطح زیرین صفحه ستون پایین تر بیاید.

  • برای اینکه جریان روان ملات در زیر صفحه ستون به سادگی امکان پذیر باشد باید اعمال زیر را به انجام رسانید.
  • کوبیدن ملات با استفاده از میله اسلامپ یا یک قطعه چوب از محل ریختن ملات (روزنه)
  • کشیدن حلقه هایی از سیم یا زنجیر از طرف مقابل روزنه
  • کوبیدن آرام بر روی پهلوهای قالب به وسیله چکش

انکربلت ها

برای گروت کاری انکربلت ها و پن ها، مخلوط ملات باید به حد کافی قوام و روانی داشته باشد تا سطح اتصال بلت ها و جداره حفره ها را بخوبی آغشته از مواد چسبنده نماید. حفرات تعبیه شده باید به اندازه ای باشند تا فاصله کافی برای جریان یافتن ملات در اطراف بلت را مهیا نمایند. حداقل فاصله بین شفقت بلت با جداره حفره باید تقریباً سه برابر بزرگ ترین اندازه دانه بندی موجود در مخلوط ملات باشد.

قالب گذاری

طراحی قالب ها باید به گو نه ای باشد که در حین گروت و ملات ریزی هیچگونه تغییر و جابه جایی در آنها به وجود نیاید. قالب ها راباید بالاتر از سطح گروت کاری در نظر گرفت. این مقدار اضافی را باید برای اطراف نیز در نظر گرفت. در گروت و ملات ریزی بایستی اطمینان حاصل نمود که هوای محبوس درون ملات از آن خارج شود.پس باید روزنه های باز را در سمت مخالف محل گروت یا ملات ریزی یا در گوشه ها و زاویه ها تعبیه نمود. این روزنه ها محلی برای بررسی گروت و ملات ریزی در حین کار خواهند بود.

هر نوع وسیله فاصله دهنده در محل اتصال قالب ها، زیرکار با محل های نصب و سوار کردن باید برای جلوگیری از نشت شیره ملات مسدود شوند. برای اینکه این قالب ها به راحتی باز شوند می توان از مواد رها کننده قالب همچون روغن قالب با کیفیت بالا استفاده به عمل آورد و از مواد پارافینی نیز برای ملات های اپوکسی استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>