اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آسفالت


باند فرودگاه و راهسازی

یک باند مناسب برای فرود هواپیما و مقابله با شرایط جوی و اثر ضربه ایجاب می نماید که باند پرواز نرم پر طاقت و ضربه پذیر باشد لذا بکاربری الیاف در رویه باند فرودگاه بسیار مناسب است.در طرح جاده ها و بزرگراه های پر ترافیک جایگزینی الیاف بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی خواهد بود زیرا موجب کاهش ضخامت آسفالت ریزی، کاهش عرض ترک های ناشی از جمع شدگی و کنترل عرض ترک های انقباضی و انبساطی می شود.

همچنین موجب افزایش مقاومت روسازی در برابر ضربه، خستگی و کاهش آثار مخرب عوامل جوی است ضمن اینکه در پل ها و عرشه اسکله ها موجب کاهش بار مرده به علت کم شدن ضخامت دال، جلوگیری از تغییر شکل رویه و کاهش تنش های حرارتی و مقاومت در برابر خوردگی و فرسودگی خواهد شد.

شیوه قرارگیری الیاف

نحوه جایگیری الیاف در محور ترک برای انتقال نیرو در سطح ترک بسیار موثر است و الیاف عمود بر سطح ترک بیشترین کارآیی را خواهد داشت. البته جایگیری الیاف در آسفالت به صورت کاملاً تصادفی است که در روسازی راه و فرودگاه ها لازم است الیاف در دو بعد طول و عرض و به موازات محور افقی که در واقع در جهت تنش های کششی وارده می باشد توزیع باید شود.

نتیجه گیری

از همه این مطالب می توان این چنین نتیجه گیری کرد که استفاده از الیاف در آسفالت هزینه اقتصادی کمتری خواهد داشت، و با توجه به نیاز کشور در زمینه های راه و باندهای فرودگاه، استفاده از آسفالت های الیافی و ایجاد کارخانه های تولید آسفالت های الیافی پیش ساخته کمک شایانی هم در اقتصاد کشور و هم زمینه های ایجاد اشتغال را فراهم خواهد کرد.

این در شرایطی است که الیاف در داخل کشور تولید شود.در ضمن استفاده از الیاف در آسفالت باعث افزایش عمر مفید و دوام آسفالت و خاکریز در مقابل عوامل محیطی و بار گذاری می شود، که در زمان طولانی این باعث صرف هزینه کمتری خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>