اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

مصالح سنگی آسفالت متخلخل مخلوطی از سنگدانه های درشت دانه، ریزدانه و فیلر است که دارای دانه بندی باز یا میان تهی بوده و مصالح سنگی درشت دانه درصد خیلی زیادی از ترکیب مصالح سنگی را تشکیل می دهند به طوریکه بیشتر از 70 درصد سنگدانه ها درشتدانه هستند.

مصالح سنگی درشتدانه اسکلت و استخوان بندی اصلی مخلوط های آسفالتی با استخوان بندی سنگدانه ای را تشکیل می دهند و عامل اصلی پایداری مقاومت باربری زیاد و مقاومت در برابر شیارافتادگی این مخلوط ها است. به همین علت مصالح سنگی درشتدانه مورد مصرف در مخلوط های با استخوان بندی سنگدانه ای بایستی از کیفیت خوبی بر خوردار باشند تا ویژگی های مورد نظر را تامین نمایند.

این مصالح سنگی باید از استحکام و سختی و دوام کافی برخوردار باشند تا در حالت تماس سنگدانه به سنگدانه در مقابل بار ناشی از آمد و شد مقاومت نمایند. لذا در تهیه اینگونه مخلوط های آسفالتی باید از مصرف سنگدانه های پهن و سوزنی و نیز مواد آلی و مضر اجتناب شود.

مصالح سنگی درشت دانه

مصالح سنگی درشت به بخشی از مصالح سنگی باقیمانده روی الک نمره 8 اطلاق می شوند که باید تمیز، سخت، محکم، بادوام، تمیز و با خصوصیات کیفی یکنواخت بوده و عاری از هر گونه ذرات رس و لای و شیستی و پوشش خاکی باشد.

مصالح سنگی ریزدانه

به بخشی از مصالح سنگی که از الک نمره 8 عبور می کنند، اطلاق می شود که می بایست دارای کیفیت مناسبی باشند. مصالح سنگی ریزدانه باید شامل ذرات بادوام و عاری از مواد خارجی مضر باشد. شاخص خمیری آن بخشی از مصالح ریزدانه که از الک نمره 40 میگذرند نباید بیش از 6 باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>