اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مواد قالب


چوب

چوب هایی که برای قالب استفاده می شوند از نوع صمغ دار یا چوب سفید هستند. چوب سفید را می توان جز برای عناصر به هم چسبیده یا قالب هایی که فشار زیادی را منتقل می کنند به کار برد. جهت کنترل مقاومت قالب بندی بایستی به قسمت مربوط به تنش های مجاز مراجعه شود. برای تعیین تنش های مجاز باید مشخصه های چوب تر ملاک قرار گیرند.

تنش های مجاز مربوط به بارهای دراز مدت را می توان تا 40٪ بیشتر گرفت، زیرا بارهای حداکثر معمولاً کوتاه مدت است وقتی که چوب چندین بار مورد استفاده قرار می گیرند بایستی با توجه به فرسودگی قطعات و ضایع شدن به خصوص اگر چوب توسط میخ یا جهت استفاده از پیچ و مهره سوراخ می شود تنش های مجاز را تقلیل داد.

برای تعیین مقدار تغییر شکل قالب بایستی حالت مرطوب چوب را در نظر گرفت به خصوص در زمانی که از قالب دوباره استفاده می شود مقدار تغییر شکل مجاز با توجه به مقدار رواداری کارهای بتن آرمه تعیین می شود.

فولاد

فولاد به عنوان قالب یا تقویت کننده قالب مورد استفاده قرار می گیرد. (به شکل لوله یا مقاطع خاص) در این حالت بایستی بارهای سرویس توسط کارخانه سازنده معلوم شود.

اگر از پروفیل های استاندارد استفاده شود محاسبات مربوط بر اساس مشخصات فنی مربوط به این پروفیل ها خواهد بود. در محاسبات بایستی ضعیف شدن مقطع به علت وجود سوراخ های اتصالات و کم شدن ضخامت به علت سایش، اثرات احتمالی بار های تکراری و خستگی ها را در نظر گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>