اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مواد قالب

صفحات قالب و تکیه گاه آنها توسط داربست تحمل می شوند. در این دار بست های استاندارد باید اجزا با توجه به نحوه استفاده و نوع طرح طبق توصیه کارخانه سازنده و مقدار بار سرویس تعیین شده توسط کارخانه به هم متصل شوند. داربست ها معمولاً از اجزا فولادی یا آلومینیومی تشکیل شده اند.

این دو فلز را به علت مقاومت، ضریب الاستیسیته و خواص الکتریکی متفاوت (خطر خورده شدن) نباید تواماً به کار برد.چون لوله های دار بست با قطرها و همچنین کیفیت مصالح مختلف وجود دارند. بنابراین پیمانکار باید ابعاد لوله ها و ماهیت جنس آن را با مشخصات طرح و طبیق کنترل نماید. و ضمناً ضخامت پروفیل ها بایستی با دقت خاصی کنترل شود.

خورده شدن

با توجه به خورده شدن بهتر است که تنش های مجاز را در ضریب تقلیل بین 0/95 (خورده شدن مختصر) و 0/85 (خورده شدن قابل ملاحظه) ضرب نمود. چنانچه خورده شدن زیاد باشد نبایستی از این قطعات استفاده نمود.لوله هایی را که انحنا پیدا کرده باشند باید کنار گذاشت و نبایستی آنها ار صاف و مورد استفاده قرار داد.

کاربردهای خاص

جهت بتن هایی که نمای ظاهری آنها مهم باشد بهتر است از روغن های با مواد ثانوی و یا امولسیون روغنی یا مواد شیمیایی استفاده شود. ضمن اینکه باید توجه داشت اثرات آنها بستگی به شرایط مصرف در کارگاه داشته و توصیه می شود که قبلاً با همان شرایط کارگاه از آنها آزمایش به عمل آید.

وقتی که بخواهند از قالب چندین بار استفاده کنند، کاربرد پوشش های غیر قابل نفوذ که خاصیت جذب را تقلیل داده و از اثرات متقابل بین قالب و بتن جلوگیری نماید مناسب است. این گونه مواد از نظر قالب برداری زیاد موثر نیستند و باید سطوح آنها را با مواد قالب برداری ذکر شده آماده نمود.

طرز کاربرد

مواد قالب برداری را باید فقط بر روی سطح تمیز مالید. معمولاً قبل از هر بار بتن ریز یک قشر از این مواد به صورت هر چه نازکتر و یکنواخت تر مالیده می شود. فاصله زمانی بین استفاده از ماده قالب برداری و بتن ریزی باید جتی الامکان کوتاه باشد (به طور کلی مدت 2 ساعت کاملاً خوب است) در مورد مصالح با قدرت جذب زیاد مانند چوب، بهتر است قبل از اولین بتن ریز دو تا سه بار قالب ها به ماده قالب برداری آغشته شوند تا از موثر بودن آن اطمینان حاصل شود. ظاهر قالب بابد پس از استفاده از مواد قالب برداری کاملاً یکنواخت باشد (از ایجاد مناطق براق و کدر مقارن احتراز شود) تا اثر اختلاف جذب روی بتن منعکس نشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>