اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


قالب


شرایط کارگاهی

در صورتی که نقاط اتکا به نحو مناسبی تعیین شده باشد عوامل اصلی که باید در انتخاب سازه قالب در نظر گرفته شود شامل برنامه بتن ریزی و مصالح مورد مصرف است. عمده ترین عوامل موثر بر این دو به شرح زیر است.

  • مقدار قالب مورد نیاز در هر دفعه
  • تعداد دفعات مصرف قالب در همان پروژه یا جای دیگر
  • روش حمل قالب
  • هزینه و فراهم بودن مصالح مناسب
  • امکانات موجود جهت ساخت در کارگاه و خارج از آن
  • برنامه بتن ریزی

در قالب های بزرگ سرعت بتن ریزی بستگی به عوامل زیر دارد.

  • سطح قالب
  • فاصله زمانی بین بتن ریزی و قالب برداری

زمان لازم برای قالب برداری و قالب بندی مجدد

مساحت قالب با توجه ارضا دو شرط هزینه قالب بندی و سرعت بتن ریزی به دست می آید. زمان لازم قبل از برداشتن اجزا افقی قالب طولانی تر است و گاه بهتر است به منظور صرفه جویی در زمان، از نوع سیمان های زودگیر استفاده نمود. بدین ترتیب می توان مقدار لازم را ضمن حفظ برنامه پیشرفت کار تقلیل داد.

زمان لازم جهت برداشتن قالب و نصب مجدد به تعداد کارگران و جزییات طرح قالب دارد. مطالعه گسترده این جزییات وظیفه کارگران را ساده تر می کند. حتی الامکان باید در طرح، مهارت های محلی در نظر گرفته و مصالحی به کار برد که کارگران با آنها آشنا هستند.

استفاده مجدد از قالب

استفاده مجدد از قالب به پیچیدگی و قیمت آن مربوط است. یک قسمت پیچیده قالب ممکن است فقط یک بار قابل استفاده باشد که در این صورت صدمه وارده به علت قالب برداری مهم نیست. یک قالب ساده ممکن است چندین دفعه و در چند کارگاه مورد استفاده قرار گیرد.

در این صورت باید طوری طرح شود که برداشتن سریع و بدون صدمه ممکن باشد. در جاهایی که مصالح ارزان است گاهی اقتصادی تر است قالب طوری شود که ضمن برداشتن از بین برود ولی در جاهایی که مصالح کارگران است قالب باید حفظ و مجدداً تا زمانی که مکان پذیر باشد مورد استفاده قرار گیرد.

مصالح مورد مصرف در ساختمان قالب

کیفیت مصالح مورد مصرف در ساختمان قالب می تواند ایمنی و در نتیجه مقبولیت آن را تضمین کند طرح یک قالب با طرح یک ساختمان دائمی اختلاف دارد و در آن غالب از مصالحی استفاده می شود که قبلاً مورد مصرف واقع شده و ممکن است دارای معایب کوچکی نیز باشند که بر عملکرد قالب موثر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>