اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

با توجه به ساختار مخلوط آسفالتی متخلخل، نگهداری آن در افزایش عمر خدمت دهی آن بسیار مؤثر است. نگهداری در روسازی های آسفالت متخلخل شامل نگهداری های دوره ای، فصلی، پیشگیرانه، اصلاحی و نوسازی هستند.

نگهداری دوره ای

پرشدگی، یکی از مهم ترین عیب های مخلوط های آسفالتی متخلخل است که منجر به کاهش انجام وظایف عملکردی آسفالت متخلخل می شود. در صورتی که این روسازی ها با مواد زائد پر شوند وظایف مربوط به آسفالت متخلخل را نمی توانند انجام دهند. به همین جهت بایستی با تمیز کردن این روسازی ها عمر وظیفه ای این روساز ی ها را افزایش داد. دو روش برای حل مشکل پر شدن منافذ آسفالت متخلخل وجود دارد.

  • اجتناب از پرشدگی
  • برداشتن (پاک کردن) مواد پرکننده.

برای بازنگهداشتن منافذ می توان با دستگاه های مخصوص مکش و جاروکشی همراه با فشار آب، اقدام به شستشوی سطح آسفالت متخلخل نمود. پاک سازی دوره ای تا زمانی که نفوذپذیری در حد قابل قبولی است می تواند اثرات مثبتی در دوام نفوذپذیری در آسفالت متخلخل داشته باشد.

نگهداری زمستانی

نگهداری مخلوط های آسفالتی با دانه بندی باز با توجه به ساختار آن در فصل زمستان از حساسیت زیادی برخوردار است. در مابقی فصول سال حساسیت بسیار کمتری وجود دارد. بنابراین در این قسمت، نگهداری زمستانی به عنوان نگهداری فصلی این روسازی ها مورد توجه قرار گرفته است. تکنیک های ضدیخ، به تمامی عملیات لازم برای جلوگیری از شکل گیری و توسعه یخ و برف روی روسازی گفته می شود که معمولاً با پخش عوامل شیمیایی از چسبیدن یخ یا برف بر روی سطح جاده جلوگیری می شود.

یک برنامه نگهداری زمستانی در صورتی موفق است که خواص مسیر و ترافیک مورد انتظار را لحاظ نماید. و یک برنامه ضدیخ صحیح، شامل تصمیم های سریع و مناسبی است که سبب نگهداشتن شرایط روسازی در سطح قابل قبول می شود. اعمال نگهداری باید قبل یا زمان شروع باریدن برف آغاز شوند.

نگهداری زمستانی به عنوان یکی از مشکلات روسازی های آسفالت متخلخل نسبت به روسازی های معمول قلمداد می شود. بخاطر اینکه اینگونه روسازی ها سریعتر سرد می شوند و تمایل بیشتری به یخ ز دگی از خود نشان می دهند نیاز به توجه بیشتری در عملیات نگهداری زمستانی دارند که طی آن باید از تعداد دفعات بیشتر با زمان بالاتر از مایع های ضدیخ استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>