اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

لازم است عملیات نگهداری زمستانی ویژه ای در ارتباط با روسازی هایی با آسفالت متخلخل صورت گیرد برای مثال علاوه بر نگهداری معمول برای نگهداری زمستانی، می توان از سنسورهای تعیین شرایط روسازی، تجهیزات هواشناسی، سخت افزارها و نرم افزارهای پیمایش استفاده نمود. همچنین باید برای فرآیندهای تصمیم گیری در عملیات نگهداری زمستانی ( اینکه چه وقت و چگونه عمل شود) نظارت ویژه ای نمود.

میزان نمک( یا سایر عامل های ضدیخ) بیشتری با تعداد دفعات بالاتری برای عملیات نگهداری زمستانی آسفالت متخلخل لازم است. در تگزاس عامل های ضدیخ در عملیات نگهداری زمستانی نسبت به مایع های ضدیخ و ماسه مورد توجه بیشتری قرار می گیرد. با این وجود FWHA توصیه می کند که برای کنترل یخ زدگی از مایع های ضدیخ و ماشین های برف روب استفاده شود. پخش ماسه برای بالابردن اصطکاک منجر به پرشدگی فضای خالی آسفالت متخلخل می شود و در نتیجه سبب کاهش زهکشی و خاصیت کاهش صدا ( دو خاصیت کاربردی آسفالت متخلخل) می شود.

نگهداری پیشگیرانه

با توجه به ساختار روسازی آسفالت متخلخل، راهکارهای نگهداری و تعمیر آن، کاملاً شبیه روسازی آسفالتی با دانه بندی متراکم نیست. مهم ترین روش های نگهداری پیشگیرانه در مخلوط های آسفالتی با دانه بندی باز fog seal و درزگیری هستند.اگرچه آمار کمی در مورد تأثیرگذاری استفاده از این روش بر مخلوط آسفالتی متخلخل وجود دارد، اما انتظار می رود استفاده از این روش با توجه به تشکیل فیلم نازکی از قیر پیرنشده، عمر این روسازی ها را افزایش دهد.

نگهداری اصلاحی

مهم ترین عیبب که در سازه مخلوط های آسفالتی با دانه بندی باز اتفاق می افتد جدا شدن دانه ها است. در اثر جدا شدن دانه ها و ضعف در اجرای یک قسمت و سایر عوامل ممکن است در بخش های از روسازی با این مخلوط ها، چاله هایی ایجاد شود. به منظور تعمیر این چاله ها با عملیات لکه گیری مرمت می شوند. بایستی توجه نمود که از مخلوط های آسفالتی با دانه بندی باز در تعمیر و لکه گیری روسازی های با مخلوط های آسفالتی دانه بندی باز استفاده شود.

در صورتی که سطح کمی آسیب دیده باشد می توان از مخلوط های آسفالتی با دانه بندی متراکم در لکه گیری این روسازی ها استفاده نمود. استفاده از درزگیری به منظور جلوگیری از افزایش ترک ها، در نفوذپذیری مخلوط های آسفالتی با دانه بندی باز اختلال ایجاد می نماید و بایستی تا حد امکان از درزگیری در این روسازی ها استفاده نشود.

ترمیم

توصیه کلی در ترمیم مخلوط های آسفالتی با دانه بندی باز، جایگزینی مخلوط های آسفالتی با دانه بندی باز جدید به جای مخلوط قدیمی است. همچنین توصیه می شود از مخلوط های آسفالتی با دانه بندی متراکم برای استفاده در قسمت های آسیب دیده استفاده نشود زیرا این عمل منجر به کاهش عمر مخلوط آسفالتی متخلخل به دلیل عدم حذف آب های سطحی و جمع شدن آنها می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>