اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان

پوزولان ها به عنوان موادی ارزان قیمت جایگزین بخشی از سیمان شده و موجب کاهش قیمت تمام شده سیمان می شوند. با استفاده از پوزولان ها نیاز به عملیات حرارتی پرهزینه مورد نیاز برای پخت کلینکر سیمان پرتلند نیست و آسیاب پوزولان به دلیل سختی کمتر آن، بسیار ساده تر از آسیاب کلینکر سیمان است.

برتری های فنی پوزولان ها

به طور کلی، پوزولان ها با ترکیب آهک هیدراته، که حاصل واکنش های هیدراته شدن فازهای اصلی سیمان بوده یا به صورت آزاد در ملات وجود دارند، موجب تشکیل سیلیکات کلسیم هیدراته می شوند که بر خلاف آهک هیدراته که قابل انحلال در آب است و موجب تخریب بتن و ملات می شود. ماده ای پایدار بوده و موجب بهبود خواص مکانیکی و فیزیکی خمیر سیمان می شود.

پوزولان ها کاهش تخلخل، بهبود توزیع اندزه حفرات در بتن و ملات، کاهش نفوذ پذیری و افزایش پایایی بتن و ملات را به دنبال خواهند داشت و علاوه بر آن باعث بهبود منطقه انتقالی بین خمیر و سنگدانه می شوند با ایجاد تاخیر در هیدراته شدن سیمان، باعث کاهش حرارت هیدراتاسیون شده و بنابراین بتن ریزی های حجیم را ساده تر می کنند.

خاصیت پوزولانی

وقتی سیمان پرتلند به تدریج سخت می شود فازهای موجود در سیمان به خصوص آلیت و بلیت به تدریج هیدراته شده و هیدرکسید کلسیم (آهک آبدار) را آزاد می کند. هیدروکسید کلسیم آزاد شده به خاطر حلالیت زیاد ممکن است شسته شده و سبب فرسودگی بتن و ملات شود. هیدروکسید کلسیم و پوزولان ها هیچ کدام به تنهایی خاصیت چسبندگی ندارند، ولی سیلیکات کلسیم آبدار تشکیل شده از ارتباط این دو ترکیب، ارزش سیمانی(چسبندگی) دارد.

برای ارزیابی خاصیت پوزولانی سیمان های پوزولانی، ضریبی به نام ضریب فعالیت پوزولانی باید اندازه گیری شود. بر اساس استاندارد ASTM-C 618-84 این ضریب نسبت مقاومت فشاری نمونه ای از این سیمان پوزولانی با درصد معینی جایگزینی با سیمان، به مقاومت فشاری مخلوط بدون پوزولان، است. همچنین ضریب فعالیت پوزولانی با آهک به نام فعالیت کل تعریف می شود.

طبیعت واکنش پوزولانی

اساس کاربرد مواد پوزولانی به جای بخشی از کلینکر در سیمان پرتلند، توانایی محیط قلیایی ناشی از هیدراته شدن سیمان، در شکستن شبکه های سیلیسی یا آلومینی - سیلیسی (در ذراتی که حاوی آنها هستند) برای تشکیل ژل C-S-H است. واکنش باید در عمل با سرعت مفیدی انجام گیرد و شدت واکنش دهی یک پوزولان، در ابتدا توسط سطح ویژه، میزان و شدت واکنش دهی مواد شیشه ای موجود در آن تعیین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>