اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پی ساختمانی


پی شفته ای

این نوع پی ساده ترین و در عین حال ابتدایی ترین پی برای ساختمان های کوچک با طبقات کم آجری (مصالح بنایی) است. شفته خمیری است از مخلوط خاک، شن، گرد آهک و آب که در هر متر مکعب خاک بین 200تا 250 کیلوگرم گرد آهک به کار می رود و گاهی در صورت لزوم مقدار قلوه سنگ به آن می افزاید.

پی سنگی

این پی با استفاده از سنگ های طبیعی در مناطقی که سنگ با قیمت ارزان در دسترس است ساخته می شود. سنگی که برای این گونه پی ها انتخاب می شود باید سالم بوده و از انواع سنگ های لاشه ای شکسه باشد. سنگ های قلوه ای به علت صیقلی و مدور بودن آن برای پی سازی مناسب نیست زیرا حالت ناپایداری به پی می دهد.

سطح پی های سنگی نسبت به دیوارهای روی آن وسیعتر بوده و به عنوان ریشه از هر طرف دیوار حداقل 15 سانتیمتر گسترش داشته باشد. زاویه ی پخش بار در پی های سنگی 45 درجه است. پی سازی با سنگ با دو نوع ملات صورت می گیرد. چنانچه فشار بار و ارده کم باشد از ملات گل و آهک و اگر بار زیاد باشد از ملات ماسه سیمان استفاده می کنند.

پی آجری

از پی های آجری در مواقعی استفاده می شود که ساختمان کوچک و بار وراده آن نیز کم باشد. این پی نیز مانند پی های سنگین دارای ریشه ای به اندازه 15 تا 20 سانتیمتر از طرفین دیوار روی آن است. برای این منظور لازم است که عرض پی کنی آجری نیز 30 تا 40 سانتیمتر از عرض دیوار بیشتر باشد. این مقدار اضافه در عرض پی کنی عمل آجر چینی در داخل پی را آسان تر می کند. برای صرفه جویی در مصرف آجر بهتر است شکل پی به صورت پلکانی اجرا شود این عمل باعث می شود که بار زاویه ی 60 درجه به زمین منتقل شود.

پی فلزی

در صورتی که بارهای وارده بر ستون زیاد و مقاومت فشاری زمین (خاک)، از حد مجاز کمتر باشد گاهی برای ستون های فولادی از پی های با شبکه فولادی استفاده می شود اما امروزه جهت صرفه جویی اقتصادی امکان استفاده از پی های فلزی مقدور نیست. لذا پی های بتن مسلح جایگزین این نوع پی ها شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>