اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پی ساختمانی

با اتصال پی های یک ردیف ستون و یا پی زیر یک دیوار باربر، پی نواری ایجاد می شود که نسبت طول به عرض آن بسیار زیاد است. معمولاً پی هایی که در آن ها نسبت طول به عرض آن بزرگ تر از 4 تا 5 باشد به عنوان پی نواری در نظر گرفته می شوند.

در زمین هایی که خطر رانش به وسیله خاک وجود داشته باشد از این گونه پی ها استفاده می شود. این پی های بار وارده را در جهت طول پخش کرده و به خاک منتقل می کند و بنا را در مقابل لرزش ها و رانش های زمین مقاوم می نماید.پی های نواری در موارد زیر قابل اجرا هستند:

  • زیر یک ردیف ستون در ساختمان های اسکلت فلزی یا بتن مسلح.
  • در زیر دیوار باربر در ساختمان های آجری
  • زیر ستون و دیوار تواماً.
  • چنانچه این پی های در هر دو امتداد عمود بر هم قرار گیرند، پی نواری شبکه ای ایجاد می شود.

پی باسکولی

چنانچه ستونی در گوشه یا میان سطح پی منفرد قرار داشته باشد نیروی وارده از ستون بر گوشه پی وارد می شود. این گونه پی ها تحت بار خارج از مرکز قرار گرفته و باعث چرخش و واژگونی آن می شود. بنابراین جهت جلوگیری از واژگونی پی مذکور آن را با یک تیر رابط (شناژ) به پی منفرد داخلی متصل می کنند. بدین ترتیب (پی باسکولی) نوعی پی مرکب است که متشکل از دو پی منفرد و یک تیر رابط است.

این کار ممکن است برای جلوگیری از نشیت نامساوی ستون ها مورد توجه قرار گیرد.تیر رابط برای انتقال لنگر ناشی از خروج از مرکز ستون خارجی به پی ستون داخلی به کار می رود. به طوری که در زیر هر دو پی تنش یکنواخت ایجاد شود. تیر رابط نباید با زمین در تماس باشد تا فشاری از خاک بر آن وارد نیاید و توزیع نیرو را در پی ها تغییر ندهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>