اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پی ساختمانی


پی نیمه عمیق (چاهی)

چنان چه خاک زیر بنا جهت ساختمان سازی مناسب نباشد مخزن هایی به شمل چاه به عمق تا10 متر ایجاد نموده سپس قسمتی از آن را با مصالح مناسب پر نمایند. و پی مورد نظر را بر روی آن قرار می دهند.

پی عمیق (شمعی)

پی هایی هستند که توسط تمهیدات خاصی مانند چاهک یا شمع پایین تر از تراز زمین ساخته می شوند. اگر پی کنی و پی سازی در عمق10 متر یا بیشتر باشد به دلیل سستی خاک (زمین)، پی سازی به روش های معمولی امکان پذیر نیست. باید از پی های شمعی استفاده کرد.

معمولاً این شمع ها از جنس چوب به قطر 20 تا 25 سانتیتر و به ارتفاع 8 تا 10 متر بیشتر از 10 متر از جداره فلزی به قطر 20 تا 30 سانتیمتر ساخته شده و مورد استفاده قرار گیرد. چون چوب و فلز به کار رفته پس از گذشت زمانی می پوسند لذا لازم است از قطعات پیش ساخته بتنی یا بتن درجا که به صورت استوانه ای به قطر 25 تا 40 سانتمتر و ارتفاع 10 تا 30 متر استفاده شود، سپس پی مورد نظر را بر روی شمع ها قرار می دهند. طبقه بندی این نوع پی به صورت زیر انجام می شود.

  • پی متکی به شمع
  • پی عمیق چاهی
  • پی صندوقه ای

پی متکی بر شمع

نوعی از پی بوده (منفرد یا شبکه ای) که توان عمده باربری آن متکی بر شمع ها باشد. این نوع از پی عموماً در تراز پایه دارای نوعی از پی منفرد یا شبکه ای که بر روی مجموعه ای از شمع ها قرار می گیرند. شمع ها با استفاده از نیروی اصطکاکی ایجاد شده بین جدار خود با خاک یا ترکیبی از نیروی اصطکاکی و توان باربری انتهایی خود بار سازه را به خاک منتقل می کنند. این نوع از پی معمولاً تحت شرایط زیر استفاده می شود.

  • زمانی که خاک بسیار سست بوده و لایه ای با باربری مناسب در اعماق متداول پی های سطحی برای کاهش تنش ها به محدوده مورد نظر وجود نداشته باشد.
  • زمانی که استفاده از پی شبکه ای یا گسترده از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد.
  • وقتی ساختمان شامل بارهای متمرکز بسیار سنگین باشد.
  • وقتی که احداث ساختمانی در کنار ساحل دریا و یا بستر رودخانه اجتناب پذیر باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>