اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

یکی از مزایای آسفالت متخلخل نسبت به آسفالت معمولی کاهش صدا است که به طور متوسط در حدود3db است. ناهنجاری های صوتی ناشی از ترافیک به اصواتی گفته می شوند که منبع تولید آنها وسایل نقلیه موتوری سبک و سنگین استفاده کننده از راه ها هستند. که خود شامل دو بخش اصوات تولید شده از قوای محرکه خودرو، نظیر صدای موتور و تمامی متعلقات آن، سیستم خروج گاز (اگزوز) و دستگاه انتقال قدرت و اصوات تولید شده از تماس چرخ و سطح راه هستند.

لذا ناهنجاری های صوتی ناشی از ترافیک به عنوان آلاینده های محیطی شناخته می شوند. در سرتاسر جهان صدای ایجاد شده توسط سیستم های حمل و نقلی بیشترین نقش را در آلودگی های صوتی دارد که در این میان آلودگی صوتی بزرگراه ها نقش برجسته ای دارد و لذا محققان به دنبال راه حل های کاهش صدای تولید شده بوده اند. یکی از اقدامات صورت گرفته نصب موانع صدا است، اما موانع صدا معمولاً بدترکیب، خطرناک و بسیار گران هستند و به همین دلیل سمت و سوی تحقیقات به طرف اصلاح نوع روسازی و یا بافت آن کشیده شد.

کاهش صدا متشکل از دو جزء است. یکی صدای ناشی از غلطش چرخ ها کاهش پیدا می کند و دیگر اینکه صداهایی که از موتور اتومبیل به طرف پائین منتشر می شود نیز تا حدودی جذب می شوند و مانع از انعکاس آن می شوند. ایده اصلی برای استفاده از آسفالت متخلخل به منظور کاهش مؤثر مقدار آب باران موجود بر روی لایه های روسازی فرودگاه ها بوده است که به تبع آن آب لغزی و لغزش هواپیما کاهش می یافت.

برای رسیدن به این هدف بایستی مقدار فضای خالی بین مصالح سنگی در لایه رویه زیاد می بود. شرط استفاده از آن این بوده است که از یک لایه قیر غیرقابل نفوذ به منظور محافظت از بقیه روسازی و زیرسازی از اثرات تخریبی نفوذ آب در زیر لایه آسفالت متخلخل استفاده شود.از عوامل اصلی کاربرد آسفالت متخلخل علاوه بر بهبود ایمنی در رویه های خیس، ایجاد سطحی صاف، ایمن و بی سر و صدا در مسیر حرکت وسایل نقلیه است.

متعارف ترین موارد کاربرد رویه ها در سواره روهای عریض شامل آزادراه ها، بزرگراه ها و محوطه فرودگاه ها از کاربردهای خاص آن به استفاده از آن در نقاط گود نیمرخ طولی راه ها در مناطق تپه ماهوری و در محل های جمع شدن آب و راکد ماندن آب به ویژه در تغییر دور و نیز در تونل هایی که سفره آب زیر زمینی بالاتر از کف تونل واقع شده است و تراوش آب از کف تونل موجب خرابی لایه آسفالت و جمع شدن آب در تونل می شود، می توان اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>