اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آسفالت


پاشش آب

چرخ های غلتان آب را از حوضچه های کوچک روی سطح به بالا پرتاب می کنند (شتک) به علاوه آنها آب سطحی را به صورت پودر در می آورند (پاشش).از نظر فیزیکی پاشش و شتک دو پدیده کاملاً متفاوت هستند، ولی در عمل می توان آنها را با هم مورد بحث قرار داد، به خصوص از آنجا که آنها معمولاً با هم اتفاق می افتند. قطرات ریز آب در فضا مانند باران یا مه دید را کم می کنند. در این مورد کاهش دید بسیار شدیدتر از مه واقعی است و اندازه قطرات آب ناشی از شتک و پاشش از اندازه قطرات مه بزرگ تر و همچنین تراکم آنها نیز بیشتر است.

مقدار قابل توجهی از پاشش می تواند به وسیله تایر وسایل نقلیه حتی از لایه نسبتاً نازک از آب بر روی رویه جاده تولید شود. زهکشی سطحی از رویه های غیرقابل نفوذ مرسوم همچنین برای جلوگیری از تولید پاشش به کندی کار می کند.به وضوح مشخص شده است که که مقدار پاشش تولید شده به طور مستقیم مرتبط با سرعت وسیله نقلیه است. بنابراین مشکل پاشش بیشتر در رویه جاده های با سرعت بالا (راه های برون شهری) مطرح بوده و برای معابر شهری که ترافیک با سرعت کمتری در آنها جریان دارد، زیاد مطرح نیست.

انعکاس نور

انعکاس نور هم در روز مهم است و هم در تاریکی، در روز یک سطح افقی با انعکاس آینه ای آسمان را منعکس می کند. حتی آسمان ابری به طور نسبی بسیار روشن است، به طوری که سطح راه تقریباً به روشنی آسمان خواهد بود. علاوه بر آن در نور انعکاسی تمام خصوصیات سطح راه به خصوص خط کشی ها محو شده و به نظر غیر قابل رویت می شوند. در مورد راه های دارای روشنایی شب ها نیز وضع به همین صورت است.

در راه های بدون روشنایی که دید در شب توسط منعکس کننده ها تأمین می شود، اثر آب جدی تر است. لایه آب از نفوذ نور لامپ ماشین ها در منعکس کننده ها جلوگیری کرده و بنابراین غیر قابل دیدن می شوند. آسفالت متخلخل میزان آب را بر روی سطح راه کم نموده و علاوه بر آن استفاده از خط کشی های پروفیلد (خطوط شکسته با میخ های انعکاسی) شرایط ایمنی بهتری را ایجاد می کند.

پدیده آب لغزی و مقاومت لغزشی

یکی از خطرات عمده رانندگی در باران پدیده آب لغزی (آب پیمایی) است. یعنی تشکیل لایه ای از آب بین لاستیک و جاده که باعث قطع ارتباط بین آنها می شود. پدیده آب لغزی می تواند در شرایط خیلی مرطوب که وسایل نقلیه با سرعت های نسبتاً بالا حرکت می کنند، اتفاق بیفتد.

بنابراین برای کاهش خطر این پدیده، آسفالت متخلخل برای اولین بار در باندهای فرودگاه ها مورد استفاده قرار گرفت. در حقیقت توسعه اصلی آن در فرودگاه ها بود. بنابراین هنگامی که لایه ای از آب بین لاستیک و جاده تشکیل می شود در این حالت تایر روی آب شناور خواهد شود و مقاومت لغزشی به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد و در نتیجه ترمز کردن و کنترل فرمان کاملا غیر ممکن خواهد شد.

اثر بر تصادف

مطالعه تصادف ها نیاز به تعداد زیادی از راه های نمونه دارد، زیرا توزیع آماری تعداد تصادفات از توزیع پواسون پیروی می کند. در نتیجه مطالعات تصادفات قابل دسترس از نظر تعداد تصادف ها روی جاده ای دارای پوشش آسفالت متخلخل جهت انجام مقایسه با تصادف ها در راه های با پوشش آسفالت سنتی، کفایت نمی کند. ولی تقریب اولیه را با فرض اینکه آسفالت متخلخل مرطوب تقریباً برابر با ایمنی آسفالت سنتی خشک است، می توان به دست آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>