اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

بتن سبک گازی و بتن گازی به انواع بتن سبک متخلخل گفته می شود که در ساختمان سازی به کار می روند. بتن سبک گازی و بتن گازی در دو شکل متفاوت بلوک AAC و بلوک NAAC ساخته می شوند که ویژگی های مشابهی دارند. هر دو نوع بتن سبک گازی، وزن مخصوص پایینی دارند، عایق صدا و حرارت هستند. جلوی انتشار آتش و حریق را می گیرند و پایه یکسانی دارند. اما تفاوتی اندک در تولید انواع بتن سبک گازی و بتن گازی وجود دارد.

بتن گازی در واقع شامل 50% هواست که این روزنه ها به طور منظم بر اساس حجم خود توزیع شده اند. این بتن از مواد چسباننده، خرده سنگریزه ها، آب و افزود نی های مخصوص تهیه می شود. به علت پایه سیلیس در بتن متخلخل، بتن سبک گازی و بتن گازی مقاوم در برابر حریق و آتش سوزی است. هر چه قدر ضخامت بتن سبک گازی و بتن گازی بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر آتش بیشتر خواهد بود. مقاومت بتن سبک گازی و بتن گازی به نسبت بلوک بتنی معمولی بیشتر است.

بتن سبک به عنوان مصالحی که چگالی آن به طور قابل ملاحظه ای از بتن معمولی پایین تر است می تواند نقش مؤثری در کاهش وزن ساختمان ها، به ویژه در قسمت غیره سازه ای داشته باشد.بتن همراه با ماده کف ساز با پایه پروتئین حیوانی را بتن فوم می نامند. این نوع بتن علاوه بر داشتن مزایای بتن معمولی خواص دیگری مانند وزن مخصوص کم و مقاومت فشاری بالا را نیز دارا می باشد. سبکی این بتن در سازه های ساختمانی باعث کاهش بار مرده ساختمان، صرفه جویی در حجم خاک برداری و بتن مصرف شده در فونداسیون هاو همچنین کاهش بارهای زلزله می شود.

عمده ترین و اصلی ترین کاربردهای بتن سبک شامل بلوک هایی سبک سقفی و دیواری و هم چنین بتن کفسازی و شیب بندی است. در تولید این بتن ها عمدتاً از پوکه و مواد صنعتی یا معدنی با چگالی پایین به عنوان سنگ دانه یا پرکننده سبک استفاده می شود. بعلت طبیعت متخلخل داخل بتن، این نوع بتن یک عایق حرارتی و صوتی بسیار مناسب است. از لحاظ صوتی عایق مناسبی جهت صدا با ضریب زیاد جذب آکوستیک به شمار می رود که در نتیجه به عنوان یک فاکتور رفاهی در جهت جلوگیری از ورود صداهایی اضافی اخیراً مورد توجه طراحان قرار گرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>