اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

بیشتر کشورهایی که از آسفالت متخلخل استفاده می کنند، کارهای اولیه خود را با استفاده از مصالح اندود شده با قیر خالص انجام داده اند. ساختار باز آسفالت متخلخل و در نتیجه اکسیداسیون زودتر انواع قیر موجب شکنندگی و خرابی می شود. ملاحظه شده که قیرهای با درجه کمتر از 100 ( درجه نفوذ) نسبت به قیر های نرم تر زودتر به حالت بحرانی شکنندگی می رسند. از طرف دیگر، آسفالت متخلخل ساخته شده با قیرهای نرم تر از 200 (درجه نفوذ) مستعد چسبندگی غیر کافی و مقاومت در برابر تغییر شکل هستند.

قیر خالص

به منظور تاخیر در آغاز شکنندگی، در آسفالت متخلخل مقدار قیر بیشتری نسبت به یک آسفالت معمولی که دارای دانه بندی یکسان است، به کار می برند. در هر حال، در حالت معمول یک مقدار حداکثری از قیر خالص وجود دارد که هر جز مصالح سنگی مخلوط را بدون زهکشی نگهداری خواهد کرد. این زهکشی به علت این واقعیت است که قیر اصلاح نشده یک حد جاری شدن دارد به طوری که تحت تأثیر وزن خود، جاری می شود و اندود از روی مصالح سنگی زهکشی می شود و پس مانده فقط یک فیلم نازک است که مصالح سنگی را به وسیله نیروهای فیزیکی شیمیایی نگهداری می کند.

در نتیجه، افزایش مقدار قیر بیشتر از حداکثر مقدار معمول، یک تجربه مشترک است. با توجه به این مشکلات ناگزیر به استفاده از قیرهای اصلاح شده یا الیاف هستیم.به طور کلی برای کاربرد قیرهای خالص، به دلیل وجود دانه بندی باز مخلوط آسفالت متخلخل، بایستی از افزودنی ها استفاده نمود.

قیر پلیمری

پلیمرها زنجیره های بلندی از مواد آلی هستند که از قسمت های کوچک تری به نام منومر تشکیل شده اند و دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند و به سه دسته کلی زیر تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است.

  • ترموپلاست
  • الاستومر
  • ترموپلاست الاستومر

پلیمرهای ترموپلاست

این دسته از پلیمرها در دماهای اختلاط و اجرا مشکلی نداشته و از گرانروی مناسبی برخوردار هستند اما در اجرا، خواص بهینه لازم را برای بهبود خواص قیر دارا نیستند.

پلیمرهای الاستومر

اینگونه پلیمرها در دماهای بهره وری مناسب بوده و خواص لازم را برای قیر تأمین می نمایند ولی در دمای اختلاط واجرا، گرانروی بسیار بالایی داشته و این دو عمل را با مشکل مواجه می کند.

پلیمرهای ترموپلاست الاستومر

این پلیمرها که جهت اختلاط با قیر سنتز شده اند جدیدترین و مؤثرترین پلیمرها برای تغییر خواص قیر به ویژه برای مصارف راهسازی هستند. مشکلات و نارساییهایی که در اختلاط لاستیک ها و پلاستیک ها با قیر، موجود بوده در این پلیمرها حل شده است. انواع پلیمرهای ترموپلاستیک الاستومر به شرح زیر هستند.

  • پلی یورتان ها
  • کوپلیمر پلی اتر- پلی استر
  • کوپلیمرهای الفینیک
  • کوپلیمرهای بلوک استایرنی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>