اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آسفالت


پلیمر SBS

پلیمر SBS (استایرن- بوتادین-استایرن)، پلیمری از خانواده ترموپلاستیک الاستومرها است. به این مفهوم که ساختار مولکولی آن متشکل از واحدهایی با خواص ترموپلاستیکی (بلوک های پلی استایرن) و واحدهایی با خواص لاستیکی ( مولکول های پلی بوتادین) بوده، به بیان دیگر SBS دو خاصیت لاستیکی و ترموپلاستیکی را به طور همزمان دارا است.

مزیت عمده SBS نسبت به سایر پلیمرهای ترموپلاست در این است که پس از اختلاط کامل قیر و SBS زنجیره های SBS به صورت یک شبکه کامل لاستیکی درآمده و ذرات قیر را در درون خود به طور پراکنده نگهداری می نماید. به این فرآیند، تبدیل فاز یا Phase inversion گفته می شود. در حقیقت زمانی پلیمر کاملاً می تواند باعث بهبود خواص قیر شود که پدیده تبدیل فاز در آن به وقوع پیوندد.زمانیکه قیر اصلاح شده SBS در لایه آسفالتی به کار رود این قیر می تواند خصوصیات زیر را بهبود دهد.

  • چسبندگی دانه ها.
  • نگهداری دانه ها (اولیه و بلند مدت).
  • مقاومت خستگی و انعطاف پذیری در دمای پایین.
  • مقاومت در برابر تغییرشکل های ثابت.
  • مقاومت در برابر قیرزدگی.

پلیمر EVA

کوپلیمرهای استات اتیلن و استات وینیل با قیر سازگار هستند و از طریق جرم مولکولی یا شاخص جریان ذوب شدگی می توانند انواع مختلف قیر را اصلاح نمایند. مقدار استات وینیل می تواند بین درصد کم تا بیش از 35 درصد متغیر باشد. مقدار زیاد استات وینیل، خصوصیات مقاومتی کم، سازگاری مناسب، مقاومت خمشی کم و کشش بالا را نتیجه می دهد و بالعکس. در مقدار استات وینیل بالا، خصوصیات خمش اصلاح شده مشابه پلیمرهای الاستومریک است. کوپلیمرهای EVA به منظور ارتقای کارایی و مقاومت در برابر شیارشدگی مخلوط آسفالتی گرم، مورد توجه است.

پلیمر SBR

پلیمر SBR یک پلیمر الاستومریک بوده که به شکل لاتکس به قیر و با برهمزدن افزوده می شود. در خدمت دهی با دمای بالا ( 50 تا 60 درجه سانتیگراد) رفتار قیر اصلاح شده با پلیمر SBR به وسیله افزایش ویسکوزیته و نرخ برشی بهبود می یابد. همچنین با افزایش سختی عملکرد قیر تحت بارهای با زمان ماندگاری بیشتر (فرکانس کمتر) بهبود می یابد. این ارتقای عملکرد به منظور مقاومت نرمی مخلوط و جلوگیری از شیارشدگی با اهمیت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>