اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قاب فلزی

حل قاب با تیر قوسی بیشتر در مورد تیر با منحنی سهمی مطرح می شود و رانش افقی H در پای ستون برای تیر با معادله سهمی آنالیز و محاسبه می شود. البته شکل سهمی برای به وجود آوردن سقف قوسی بسیار مناسب است. و روابط حاصل نیز خیلی ساده تر از روابطی است که برای منحنی دایره می توان به دست آورد ولی در عوض پیاده کردن و اجرای قوس دایره آسانتر و عملی تر است.

برای قوس های نسبتاً تخت که مثلاً نسبت خیز به دهانه در آنها کوچک تر از 0/2 است تفاوت سقفی که با منحنی سهمی یا دایره ساخته شده باشد آنقدر کوچک است که احتمالاً چشم قادر به تشخیص آن نخواهد بود و همچینی تفاوت تنش های تولید شده در دو نوع قوس نیز بسیار کم است.

بدین طریق می توان شکل هندسی یکی را جانشین دیگری نمود و ابعاد مقطعی که از آنالیز سهمی به دست آید برای قوس دایره نظیر به کار برد بدون آنکه احتیاج به محاسبه مجدد باشد.برای خیز های بیشتر البته تقریب به تدریج بزرگ تر می شود و تنش های دو نوع قوس با هم تفاوت قابل توجهی خواهند داشت.

در حالت عادی که خیز قوس به مقدار نصف طول دهانه برسد و قوس دایره بر پایه های دو طرف مماس باشد، عکس العمل افقی مربوط به قوس سهمی نظیر در حدود 15٪ بزرگ تر از آن دایره با همان خیز خواهد بود. در اینجا لنگر خمشی در تاج قوس ممکن است جندین برابر لنگر نظیر در قوس سهمی نظیر باشد و این تفاوت با کوتاه شدن طول ستون ها به تدریج کمتر می شود و در مورد حالت حدی که طول ستون ها صفر باشد مقدار این تفاوت در مورد بار همواره گسترده و به صفر خواهد رسید.

بنابراین برای قوس نیم دایره و همچنین برای قوس های دایره تک مرکز که نسبت خیز به طول دهانه در آنها بزرگ تر از 0/2 باشد باید آنالیز دقیق مربوط به حالت مورد نظر را جداگانه انجام داد ولی د ر حالت اخیر نیز می توان نتایج آنالیز سهمی را به کار برد و ضمن اجرا، قوس سهمی را با قوس مرکب دایره ای (یعنی قوس مرکب از سه دایره با مراکز و شعاع های متفاوت معروف به قوس مقرنس) جانشین کرد که نتایج محاسباتی آن با قوس سهمی تفاوت چندانی نداشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>