اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فضای سبز


ویژگی های بصری درختان در ساختار منظر شهری

اکثر مردم درختان را جزیی از مناظر شهری می دانند. شهرت و ویژگی های بسیاری از شهرها مرهون وجود پوشش گیاهای در آن ها است. چرا که بخش مهمی از منظر شهری را تشکیل می دهد. شاید استفاده از درختان در فضاهای شهری، نقش ضروری و تعیین کننده ای در معیشت انسان ها نداشته باشد اما بسیاری از مردم زندگی در کنار درختان را امری لذت بخش تلقی می کنند. این مساله نشان دهنده تمایل شدید انسان ها برای بازگشت به طبیعت است از سوی دیگر، تأثیر درختان در کاهش تراکم محیط و یکنواختی منظر از عواملی است که باعث می شود انسان ها به حضور درختان در شهرها احساس نیاز کنند.

ویژگی های زیست محیطی درختان در سیستم شهری

گیاهان و فضای سبز در شهرها علاوه بر این که یاد آور محیط طبیعی هستند و ساختارهای مکانی خاصی را برای انسان ها فراهم می آورند در تعدیل و اصلاح برخی از عوامل زیست محیطی نیز، اهمیت دارند و این عوامل زیست محیطی شامل موارد زیر است.

  • کاهش آلودگی هوا
  • کاهش آلودگی صوتی
  • کنترل فرسایش خاک و تثبیت آن
  • کنترل انعکاس نور
  • کنترل شرایط خود اقلیمی، شامل کنترل تابش خورشید و درجه حرارت، کنترل باد و کنترل رطوبت هوا.

ویژگی های اجتماعی فضای سبز در شهر

گسترش دامنه تمدن انسانی و حاکمیت صنعت، بر اساس تکنولوژی جدید و گرایش به سوی زندگی ماشینی، همگام با اثرات تخریبی و تباهی منابع طبیعی و پوشش های گیاهی، تبدیل اراضی مزروعی و باغات به تشکیلات ساختمانی، در کنار افزایش رشد بی رویه جمعیت در شهرها و آلودگی محیط زیست، نه تنها سیستم اکولوژی و توان بهزیستی را بر هم زده است، بلکه شرایط دشواری را نیز، برای زندگی انسان ها فراهم کرده است.

از فضاهای سبز می توان برای تشن زدایی و ایجاد آرامش روحی و جسمی در محیط های شهری استفاده کرد. هر چند احداث هر نوع فضای سبز، به روان بخشی زیباسازی و ایجاد آرامش در محیط کمک می کند. اما بهره گیری از این عملکرد مستلزم برنامه ریزی دقیق برای آن است. لازم است برای داشتن شهری انسان مدار به ضرورت برنامه ریزی اوقات فراغت و برنامه ریزی در مور د پراکنش و گسترش فضای سبز توجه شود.

ویژگی های عملکردی در معماری شهری

گیاهان دارای ویژگی های معماری شناسی هستند که می توان از آنها در طراحی و فضا سازی شهرها بهره برد. گیاهان در معماری منظر به عنوان مصالح اصلی به کار گرفته می شوند. از سوی دیگر در مقیاس کلان، در شهر توده های گیاهی می توانند در تشکیل ساختار، بافت، سیمای شهر نقش موثری داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>