اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فاضلاب

متعادل کننده جریان، کاهش نوسانات جریان در طول شبانه روز و هنگام بارندگی در سیستم جمع آوری به بهره برداری و استفاده صحیح از تصفیه خانه کمک می کند. برای این منظور ذخیره اضطراری جریان در شبکه موجود یا با استفاده و به کارگیری از تأسیسات متعادل کننده و یا حوض ذخیره توصیه می شود. زیرا کاهش جریان در ورودی تصفیه خانه معمولاً غیر ممکن است، جریان فاضلاب در واحدهای موازی مانند اشغالگیر و دانه گیرها نیاز به متعادل کردن به منظور کمک به بهبود کار هر واحد دارد.

کنترل کیفیت فاضلاب خام وروردی به شبکه فاضلاب

به علت گندیدگی فاضلاب در مخازن سپتیک، تله های چربی و منابع دیگر که بسیاری از آنها داری غلظت زیاد BOD، COD، TSS و FOG (چربی. روغن و گریس) است، نیاز به کنترل منظم و دائمی دارند. در تصفیه مقدماتی باید هوادهی، دانه گیری و آشغالگیری به مقدار کافی انجام وشد تا فاضلاب برای تصفیه نهایی آماده شود.

فاضلاب برگشتی

در بیشتر تصفیه خانه های فاضلاب جریان های برگشتی متعددی وجود دارد. مهم ترین فاضلاب های برگشتی مانند پساب حاصل از هاضم ها (آب روی لجن یا لجن آب)، پساب حاصل از آب گیری لجن، پساب حاصل از بستر لجن خشک کن، پساب حاصل از آبگیری لجن به روش فشار یا خلا، پساب خروجی از صافی های ماسه ای و آب حاصل از شستشوی معکوس و سایر پساب های جنبی که به ابتدای اصفیه خانه برگشت داده می شود ممکن است برای فرایندهای پایین دست مضر باشند.پایش و کنترل دقیق این گونه جریان های جنبی از ایجاد بار همراه با شوک و سایر آثار شدید بر فرایندهای تصفیه جلوگیری می کند. در صورت امکان ترجیحاً جریانات باید وقتی که بار هیدرولیکی و بار مواد آلی در حداقل است به تصفیه خانه وارد شود.

اهمیت تصفیه فاضلاب و کنترل های کیفی آن

تصفیه فاضلاب با هدف اصلی حفاظت محیط زیست، منابع آب، بهداشت فردی و اجتماعی صورت می گیرد و لازم است که این کار منطبق بر استانداردها و مقررات تدوین شده از سوی سازمان های معتبر بهداشت در سطح بین المللی انجام شود و کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب، متناسب با شرایط محیط پذیرنده تنظیم شود. در تصفیه خانه ها فاضلاب به منظور طراحی و بهره برداری بهنیه از تأسیسات جمع آوری، تصفیه و دفع لجن و پساب بهداشتی حاصله، آگاهی از کیفیت فاضلاب وروردی، پساب خروجی، مراحل مختلف پالایش و نهایتاً لجن مازاد و پساب بهداشتی خروجی، ضروری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>