اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل و نقل در وجوه مختلف در ایالات متحده جزوی از صنایع برتر محسوب می گردد و به دلیل تولیدی بودن کشور آمریکا، این کشور از روزهای شکل گیری صنایع و مدرن شدن آنها، صنعت حمل و نقل خود و قوانین و نیازمندی‌هایش را نیز به روز کرده است.

تمامی کامیون ها، اتوبوس ها نیازمند دریافت گواهی رانندگی ماشین های تجاری هستند که در زبان انگلیسی به آن Commercial Driver License می گویند، که مخفف آن به CDL شهرت دارد. گواهینامه CDL برای کامیون‌های تجاری یا همان کامیون‌های معمولی است که در آمریکا استفاده می شود، اما برای حمل کامیون‌های خاص مانند، کامیون‌های سوخت، کامیون‌هایی با 2 یا 3 تریلر و کامیون‌های تقویت شده برای حمل محموله‌های بزرگ و خارج از استاندارد آمریکا، رانندگان بایست آموزش بیشتری ببینند.

تمامی رانندگان ماشین‌های تجاری در آمریکا موظف هستند نکات و مسائل ایمنی، ساعات مجاز رانندگی و قوانین رانندگی بین ایالتی را بر پایه قوانینی که اداره ایمنی فدرال وسایل نقلیه موتوری مخصوص حمل کالا تدوین کرده است رعایت نمایند و این قوانین در دفترچه های گواهینامه CDL قید شده است.

Federal Motor Carrier Safety:
به اداره ایمنی فدرال وسایل نقلیه موتوری مخصوص حمل کالا در انگلیسی (FMCS) می گویند.

United States Department of Transportation:
این اداره، در واقع بخشی از وزارت خانه حمل و نقل آمریکا هست که به این وزارتخانه United States Department of Transportation می گویند و مخفف آن در عرف بین آمریکایی‌ها به USDOT معروف است. وزارت حمل و نقل ایالات متحده همه نوع حمل دریایی، هوایی، زمینی، ترکیبی و... را نظارت می کند.

علاوه بر اداره ذکر شده، برای فعالیت کامیونی، که در واقع حمل جاده ای است، اداره دیگری از مجموعه وزارت حمل و نقل آمریکا وارد عرصه حمل زمینی می شود که به آن اداره کل راه‌های فدرال ایالات متحده می گویند که این اداره در بین شرکت‌های کامیونی آمریکا به Federal Highway Administration یا FHWA  معروف است.

وظایف اداره ایمنی فدرال وسایل نقلیه موتوری مخصوص حمل کالا:
این اداره برای پیشگیری و کاهش تصادفات، سقوط و تلفات ناشی از آن در بین کامیون‌ها و اتوبوس‌های بزرگ، تشکیل گردیده است.

کارهای اصلی که این سازمان انجام می دهد:

  1. توسعه و اجرای مقررات جدید و جایگزینی مقررات جدید با قدیم برپایه رشد فناوری، نیازهای بازار که همگی برپایه داده‌های آماری در بازه‌های زمانی متفاوت (در واقع وازرتخانه حق ندارد بدون آمار درست و دقیق از چند مرکز گوناگون آماری که با این سازمان در ارتباط نیستند، قانون وضع نماید) می بایست برای کاهش خسارات مالی و جانی وضع گردد.
  2. توسعه و افزایش سیستم‌های مطالعاتی برای وسایل حملی که خطر بیشتری را برای خود و سایر وسایل نقلیه، ممکن است ایجاد نمایند.
  3. فرهنگ سازی و تبلیغ در بین رانندگان و عموم در مورد قوانین تا رعایت آنها بتواند خسارات را کاهش دهد.
  4. همکاری با مجریان قانون ایالتی، سازمان‌های درگیر با صنعت حمل و نقل زمینی، سازندگان انواع کامیون‌ها و وسایل نقلیه موتوری حمل کننده بار و گروه‌های ایمنی و کار در سرتاسر ایالات متحده آمریکا.

4 هدف بالا از هدف‌های اصلی و پایه ایجاده این اداره هستند واین اداره با تمام قوا بر روی این موارد در حال کار است. اما این اداره خود دارای سازماندهی متشکل از هشت دفتر با نیروهای مخصوص خود می باشد که دارای سازماندهی زیر با حروف اختصاری می باشند:

دفتر مدیر:MC-A
دفتر اداری:MC-M
دفتر مشاور رئیس:MC-C
دفتر مفتش عمومی:MC-B
دفتر تحقیق:MC-E
دفتر سیاست:MC-P
دفتر پژوهش و فناوری اطلاعات:MC-R
عملیات میدانی:MC-F

برنامه نخست: ایمنی، انطباق و مسئولیت
این برنامه اصلی ترین برنامه اداره ایمنی فدرال وسایل نقلیه موتوری مخصوص حمل کالا می باشد. این برنامه قصد دارد که محل‌های خطرناک تصادفات، اتفاقات و حالت‌هایی که سبب تصادف‌ها و آسیب ها می شود به همراه عدم رعایت زمانی و وزنی کامیون‌هاو اتوبوس‌ها را در مسیرهای حرکتی کنترل کند.

اما نیروها و آژانس‌های طرف قرارداد برای این امر در برابر هزاران شرکت کامیونی در کشور بسیار کوچک می‌باشد، پس دقیقاً نمی توان همه نقض قوانین را کنترل کرد، پس این واحد در حال کار بر روی روشی هست که با همین تعداد نیروهای کم، با روش های میدانی و خاص، بتواند بر نقض قوانین نظارت داشته باشد و یا رانندگان و شرکت ها مدام در این فکر باشند که با وسایلی آنها در حال کنترل هستند تا تخلفات کاهش یابد. در این روش برخی روانشناسان نیز در حال یاری رسانی به گروه کاری هستند.

برنامه دوم: میزان ساعت رانندگی
در قانونی که پیشتر تدوین شده بود رانندگان در هفته پس از 34 ساعت رانندگی باید یک روز کامل به بدن خودشان استراحت دهند و این استراحت باید در برگیرنده خواب کامل شبانه نیز باشد. علاوه بر آن رانندگان نباید از ساعت 1 شب تا 5 بامداد رانندگی بکنند. اما کنگره آمریکا این قانون را در سال 2013 لغو کرد و خواستار بررسی بیشتر از نظر آسیب پذیری و خستگی رانندگان با آمار دقیق تر گردید و یکی از بزرگ ترین کارهای در حال انجام است و مجموعه باید در پایان سال 2017 آمار خود را منتشر نماید.

برنامه سوم: ثبت کارت پزشکی
این برنامه در حال کار بر روی فرآیند بررسی پزشکی و سلامتی رانندگان می باشد و رانندگان هر ماه باید برگه تأیید سلامت پزشکی دریافت کنند و آن را به صورت کارتی همراه خود داشته باشند تا هر زمان بازرسی قصد بازرسی کردن آنها را داشته باشد، آنها بتوانند کارت را ارائه دهند. اینکار هم اکنون انجام شده است و حال برنامه پیش روی این است که رانندگان هر سه روز یکبار اطلاعاتشان به کمک سیستم الکترونیکی؛ به روز گردد و پلیش با گواهینامه رانندگان به اطلاعات پزشکی آنها نیز دسترسی داشته باشد و از طرفی هر بیماری که رانندگان داشته باشند یا به آن مبتلا باشند با سیستم یکپارچه پزشکی در پیشینه آنها دیده می‌شود، تا پلیس بهتر بتواند در مورد تخلفات آنها تصمیم بگیرد.

وظایف اداره فدرال بزرگراههای آمریکا
اداره فدرال بزرگراههای آمریکا که به آن FHWA می گویند متخصص کار بر روی بزرگراههای آمریکا برای تسهیل در حمل و نقل و رونق اقتصادی می باشد که با کارشناسانی متخصص بر روی دو برنامه شاخص کار می کند.

یکی از برنامه هایی که این اداره بر روی آن کار می کند؛ کمک فنی و برنامه ریزی ساخت بزرگراه های فدرالی که در واقع دولت مرکزی ایالات متحده آنها را می سازد و دیگری تحقیق بر روی پروژه های بزرگراهی که سبب رونق اقتصادی و شکوفایی در مناطقی خاص می شود که دولت تصمیم به رونق آنجا را گرفته است.

تأسیس این اداره کمی پیچیده بوده است، بدین سان که این اداره نخست برای بهتر کردن جاده ها برای عبور وسایل نقلیه کشاورزی ایجاد گردید و کارش بسیار محدود بوده است، اما با رونق دوچرخه سواری در آمریکا همگان از نبود خیابان کافی و پهن در شهرهای رو به گسترش آمریکا نالان بودند و به مسئولیت های این اداره، ساخت و نظارت بر ساخت راه برای دوچرخه نیز افزوده شد تا خودروها وارد بازار آمریکا شدند و حال کارکمی جدی تر گردید و از آنجایی که به نظر می رسید رشد اقتصادی به سرعت در حال رخ دادن است، این اداره شکل امروزی به خود گرفت و مسئول برنامه ریزی برای کارکرد بزرگراههای آمریکا تا 50 سال جلوتر از سال های کنونی، گردید، زیرا این اداره باید رشد فناوری را در نظر بگیرد تا دولت مرکزی مدام مجبور به هزینه مجدد به دلیل توسعه فناوری نگردد. این اداره به همراه اداره ایمنی موتور و ایمنی راه آهن وارد وزارت حمل و نقل آمریکا شدند و به پیکره های دولتی پیوستند.

این اداره بودجه خود را از مالیات بر روی سوخت، و حقی که کامیونداران هر ساله برای مجور تردد در اتوبان های فدرالی می پردازند تأمین می کند و بزرگ ترین وظیفه کنونی آن، نظارت بر پروژه های اتوبانی فدرالی که بین ایالتی است می باشد، و نظارت بر استانداردهای بزرگراههای فدرالی و بازرسی از پل ها و سازهای متصل به بزرگراههای فدرالی می باشد. علاوه بر این وظیفه این اداره ایجاد راههای بین جنگل ها و محل هایی که متعلق به دولت فدرال است و باید جاده کشی در آن صورت گیرد نیز بر عهده دارد با در نظر گرفتن این موضوع که این جاده کشی های آسیب کمتری به محیط زیست وارد نماید.

دفترچه استاندارد و قوانین رانندگی در اتوبان ها نیز توسط این اداره تدوین می گردد و در واقع مغز متفکر توسعه راهها و قوانین ترافیکی در این اداره شکل می گیرد.

از آنجایی که اداره بزرگراههای آمریکا به اداره برقراری شریان های اقتصادی تشبیه شده است و نقش کلیدی دارد، مدیر این اداره توسط ریاست جمهوری تعیین می گردد و پس از تآیید سنا به وزیر حمل و نقل معرفی می شود تا همکاری بین این اداره و وزارت حمل و نقل آمریکا صورت گیرد. این اداره دارای مدیریت و یک سری دفاتر می باشد که وظایفی را به این دفاتر واگذار کرده اند. ساختار سازمانی این سازمان به شرح زیر است:

  • مدیر
  • مدیر اجرایی
  • دفتر زیرساخت
  • دفتر تحقیق، توسعه و فناوری
  • دفتر برنامه ریزی، محیط زیست و املاک و مستغلات
  • دفتر سیاست و امور دولتی
  • دفتر امور مالی رئیس
  • دفتر اداری
  • دفتر عملیات
  • دفتر ایمنی
  • دفتر بزرگراه های زمین فدرال
  • دفتر مشاور ارشد
  • دفتر حقوق مدنی
  • دفتر امور عمومی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>