اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ترموفرمینگ

بررسی فرایند ترموفرمینگ، مزایا و معایب این فرایند و نقاط قوت و ضعف:
وقتی صحبت از دوام، کارایی، پایداری، راحتی و سودمندی است، می­توانیم از پلاستیک­ ها جهت تحقق اهداف خود استفاده نماییم.

پلاستیک­ ها انواع مختلفی دارند که هر کس برای آسایش و تامین نیازهای خود از بعضی از آنها استفاده می‌کند. پلاستیک­ ها سخت، بادوام، مطمئن، مفید بوده و همچنین استفاده از آنها نیز بسیار آسان است.

هزینه پلاستیک به مراتب کمتر از اکثر محصولات موجود در بازار بوده که محصولات ترموفرمینگ فقط یک مورد از محصولات این صنعت بزرگ و بی پایان است.

فرایند ترموفرمینگ:
یکی از فرایند­های تواید محصولات پلاستیکی، فرایند ترموفرمینگ است. در فرایند ترموفرمینگ، یک ورق یا فیلم پلاستیکی حرارت داده می­شود و نرم می­شود و پس از شکل دهی مجددا سرد شده و سخت می­شود.

پلاستیک مورد استفاده در ترموفرمینگ می­تواند بدون تغییر وضعیت شیمیایی در ساختارش، ذوب یا منجمد شود و دوباره پردازش شده و مجددا از آن استفاده شود.

در این فرایند، ورق پلاستیکی مابین هیترهای خاصی قرار گرفته و گرم می­شود تا به یک دمای معمول رسیده و پس از آن توسط قالب شکل دهی می­شود. سپس ورق را تا زمانی که سرد شود بر روی یک میز فلزی یا درون قالب خنک می­کنند. پس از آن قطعات تشکیل شده از ورق را از آن جدا کرده و محصول آماده است.

به طور کلی از این روش جهت ساخت قسمت­های پلاستیکی محصولات بسیاری مانند رایانه­ ها، ماشین­ آلات و سایر تجهیزات ویژه برای الکترونیک، پزشکی و محصولات صنعتی نیز استفاده می­گردد.

علل استفاده از ترموفرمینگ:

  • انجام آسان.
  • قابل اطمینان.
  • راحت.
  • به زمان کمتری جهت تولید نیاز دارد.
  • هزینه ­های تولید پایین ­تر.

ترموفرمینگ در مقایسه با سایر روش­ ها و فرایند­های قالب­گیری پلاستیک مانند قالب­گیری تزریق پلاستیک، دارای مزایا و معایب زیادی است که در پایین به برخی از مزایا و معایب با اهمیت تر اشاره می­کنیم:

مزایای فرایند ترموفرمینگ:

  1. با استفاده از این فرایند، ورق­ های پلاستیکی بسیار بزرگ نیز می­توانند شکل دهی شده و به محصول تبدیل شوند.
  2. ابزار مورد نیاز برای انجام این فرایند بسیار ارزان است، حتی اگر هزینه ­های این فرایند بالا باشد.
  3. چندین محصول مختلف در ماشین­ های ترموفرمینگ قابل تولید است. این در حالی است که فقط محصولات خاصی در ماشین­ های دیگر قابل تولید است.
  4. نیروی کار ماهر بسیاری جهت کار با این نوع ماشین­ آلات وجود دارد.
  5. محصولات باکیفیت و پیشرفته و با استفاده از انواع بیشتری از پلاستیک­ ها در این روش تولید می­شود. از این رو محصولات تولید شده به روش ترموفرمینگ نسبت به محصولات تولید شده به روش­های دیگر دوام بیشتری دارند.

اگر چه هزینه ­های این فرایند بالاست، اما محصولاتی که به روش ترموفرمینگ تولید می­شوند، با توجه به زمان تولید پایین و کیفیت بالا، در صنایع بسته بندی ارجعیت بالایی دارند.

 معایب فرایند ترموفرمینگ:

  1. ترموفرمینگ فرایندی بسیار گران و پرهزینه است. در مقایسه با روش ­های دیگر مانند قالب تزریق پلاستیک، این روش می­تواند تا 50% هزینه بالاتری را برای شما به همراه داشته باشد.
  2. در این روش از ورق­ های پلاستیکی بسیار بزرگ استفاده می­شود و جهت تولید این ورق­ ها، دستگاه اکستروژن باید به صورت پیاپی کار کرده تا بتواند غلطک ­ها را تغذیه کند که همین امر منجر به طولانی بودن و پرهزینه بودن این فرایند می­شود.
  3.  ورق پلاستیک در این فرایند، تحت کشش قرار می­گیرد. به همین دلیل محصولاتی که با استفاده از فرایند ترموفرمینگ تولید می­شوند، در دماهای خاصی شکسته می­شوند.
  4. در مقایسه با سایر روش­ ها، پلاستیک بیشتری در این روش مصرف می­شود. تقریبا 10 تا 20 درصد پلاستیک بیشتر در این روش در مقایسه با روش­های دیگر برای ساخت هر محصول مصرف می­شود که این خود باعث افزایش هزینه­ های تولید و از طرفی افزایش ضایعات تولید بالاتر می­گردد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>