اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارخانه

ملاحظات مهم در ایجاد کارخانه تولید قطعات تزریق پلاستیک:
درایجاد سایت تولیدی قطعات پلاستیکی، همچون ایجاد هر سایت تولیدی، پیش نیازها و الزامات و ضروریاتی وجود دارد که قبل از اجرایی نمودن طرح و حتی قبل از تهیه زمین کارخانه می بایست بدانها توجه ویژه نمود.

پیش از هر چیز باید بدانیم که حجم تولید مد نظرمان چقدر است و برای چنین حجم و نوع تولید چه مقدار زمین و فضاهای تولیدی نیاز داریم، بنابراین دانایی و آگاهی کافی و تسلط لازم بر فرآیند و ماشین آلات و تجهیزات و … از ضروریات مقدماتی طرح ست.

مواد اولیه تولید قطعات تزریق پلاستیک سبک اند و قطعات تولید با این مواد هم حجیم و جاگیر هستند. از طرفی ظرافت و شکنندگی و آسیب پذیری قطعات تولیدی هم اقتضا می کند که برای نگهداری و چیدمان این قطعات تولیدی راهکاری موثری اندیشیده و در نظر گرفته شود.

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز تولید قطعات تزریق پلاستیک هم نسبتا بزرگ اند فلذا همه موارد مطروحه بهمراه یک موضوع بسیار مهم دیگر که همانا فضای لازم وتقریبی برای طرح های توسعه کارخانه می باشد باید با دقت در نظر گرفته شده و متراژ معقولی زمین برای احداث کارخانه معین گردد.

پس از تعیین متراژ زمین مورد نیاز، یکی از مهم ترین مراحل ایجاد سایت تولیدی قطعات پلاستیکی؛ مکانیت جغرافیایی و دسترسی هاست.

قطعا نزدیکی کارخانه به بزرگراههای شهر از مزایای بسیار مهمی است که حمل و نقل های منتهی به کارخانه را تسهیل می نماید و حمل و نقل ها و تردد ها با حداقل تاخیر و وقفه انجام می گردد.

موضوع بسیار مهم دیگر وضعیت آب منطقه و همچنین آینده وضعیت آب اقلیمی ست که قصد خرید زمین کارخانه را در آن داریم. آب یکی از مهم ترین عناصر مورد نیاز در فرآیند تولید قطعات پلاستیکی ست که هر گونه اختلال در روند تامین آب، زیانهای زیادی بر سازمان تولیدی وارد می آورد.

از جمله موارد مهم دیگر موضوعات فرهنگی-اجتماعی مرز و بوم محل کارخانه است. از آنجا که نیروهای انسانی مورد نیاز سازمان را می بایست از افراد بومی منطقه تامین نمود، توجه به سطح سواد و گرایش های فکری و پیشینه تاریخی-فرهنگی مردمان آن دیار نیز می بایست مد نظر قرار گیرد و پیش بینی های لازم را بعمل آورد.

امنیت و ایمنی مکان کارخانه و دسترسی به سرویسهای انتظامی، آتش نشانی، درمانی و حتی خرید اقلام عمومی ولی ضروری و رستوران و …نیز باید مد نظر قرار گیرد.

پس از انتخاب زمین مناسب کارخانه با لحاظ نمودن همه ملاحظات دقیق و پیش بینی ها و بررسی های لازم و اخذ مجوزهای اولیه، باید طراحی سایت و نقشه های اجرایی طرح تحت نظارت مشاورین ذیصلاح انجام گردد.

نکات بسیار مهمی در طراحی کارخانه وجود دارد که رعایت این نکات منجر به تسهیل ارتباطات بین بخش ها و واحد های سازمانی، افزایش راندمان، کاهش مصرف انرژی و متضمن حفظ ایمنی کارکنان خواهد شد و از بروز ازدحام و شلوغی و بی نظمی و دوباره کاریها و اتلافهای غیر قابل پیش بینی جلوگیری بعمل خواهد آورد.

طول، عرض و ارتفاع سالن های تولید با توجه به استفاده از تجهیزات و ماشین های کمک تولیدی همچون جرثقیل، ربات، چیلر، قالب گرمکن، سیستمهای موادرسانی و…..باید با درایت و دقت طراحی شود.

از آنجا که در فرآیند تولید قطعات تزریقی تنوع قطعه، قالب و حساسیتهای تنظیمی و ظرافتهای کیفی فراوان است، شکل ابعادی سالن تولید در نحوه توزیع کارو وظایف از سوی سرپرستان و همچنین تسهیل نظارت و کنترل و رسیدگی و سرکشی ها توسط آنان، بسیار تعیین کننده است.

جانمایی اماکن مختلف مورد نیاز کارخانه و همچنین محل استقرار دفاتر و پرسنل با توجه به شرح شغل و وظایفشان و دوری نزدیکی شان به اماکن مختلف کارخانه بسیار مهم است.

جانمایی ماشین آلات و نحوه چیدمان و استقرار ماشین آلات و تجهیزات، اماکن اسقرار و نصب تأسیسات آبرسانی و باد و برق و تابلوهای کنترل و …. بسیار مهم است.

چگونگی ورود ملزومات و مواد اولیه ونگهداری و انبارش و نحوه شارژ خط تولید و همچنین چگونگی جمع آوری و بسته بندی و انبارش قطعات تولیدی پس از انجام بارزسی و کنترل کیفی تولیدات و تحویل به انبار (گردش مواد) از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شرایط آب و هوایی محل کارخانه هم حائز اهمیت است، چنانکه وجود رطوبت زیاد در محیط، صرف هزینه های بیشتری جهت رطوبت زدایی از مواد اولیه ایجاب می کند. همچنین در محیط های پر گرد و غبار و بادخیز، هزینه های بسته بندی و انبارش و نگهداری قطعات به دلیل الزامات مراقبتی بیشتر، افزایش می یابد.

در مناطق با دمای بالا وگرمای شدید، هزینه های نگهداری و تعمیرات بیشتر است و امکان دفرمگی قطعات تولیدی و تغییرات ابعادی قطعات بیشتر و احیانا" ضایعات بالاتر است. در مناطق سردسیری هم هزینه های مشابه مازادی به اقتضای شرایط محیطی و مشکلات ماتبع به سازمان تحمیل می گردد.

امروزه در هر زمینه از صنعت پیشرفتهای سخت افزاری و نرم افزاری جالب و بسیار مفید و به فایده ای وجود دارد که بکارگیری و استفاده از آنها، تسریع گری و تسهیل گری های بسیار ارزشمندی برای سازمانها به همراه دارند.

طراحی و ساخت ساختمانهای کارخانه بفراخور نیاز و به اقتضای الزامات صنعت تزریق پلاستیک، طراحی و اجرای سیستمهای آبرسانی و برق و باد و روشنایی و اطفاء حریق و کفسازی و تهویه و گرمایش و سرمایش، انتخاب تجهیزات و ادوات و ملزومات و ابزار آلات، جذب و استخدام نیروهای کارآمد، تامین مواد اولیه و طراحی سیستمهای تولید و انبارش، ساخت قالبهای مورد نیاز برای محصولات مد نظر، نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات و……همه و همه از مهم ترین مراحل حساس و تعیین کننده پروژه ایجاد شده تا بهره برداری یک سایت تولیدی قطعات تزریق پلاستیک است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>