اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیستم های پنوماتیکی

عیب یابی در سیستم های پنیوماتیکی:
مستند سازی یک سیستم پنیوماتیکی شامل موارد زیر می باشد:

  • دیاگرام عملکرد.
  • نقشه مدار.
  • دستورالعمل کاری.
  • برگه های اطلاعات.

هنگامیکه سیستم اصلاح شد، مستند سازی و پیشینه ماشین نیز باید به منظور منعکس کردن تغییرات اعمال شده، تجدید نظر شوند تا عیب یابی و حذف خطاها به آسانی صورت می گیرد. به طور کلی نقصان در عملکرد یک سیستم مطابق با موارد زیر می باشد:

ساییدگی و خوردگی در اجزاء و خطوط که در اثر موارد زیر شدت می یابد:
دمای محیط اطراف(جریان هوای مغشوش، دما).

  1. کیفیت هوای فشرده(رطوبت زیاد یا روغن زنی بیش از اندازه).
  2. حرکت نسبی اجزاء.
  3. بار گذاری اجزاء به صورت نادرست.
  4. نگهداری و تعمیرات نادرست.
  5. اتصال و مونتاژ نادرست.

این تأثیرات می توانند منجر به عملکردهای ناقص و خرابیهای سیستم شوند، از قبیل:

  • بسته شدن خطوط.
  • گیرپاژ کردن اجزاء.
  • شکستگی.
  • نشتی.
  • افت فشار.
  • عملکرد بد در هنگام سوئیچ شدن.
  • تشخیص خطا

به کار بردن یک روش سیستماتیک جهت پیدا کردن و برطرف کردن خطاها، هزینه تعمیرات و زمان خواب را برای کنترل یک سیستم پنیوماتیکی کاهش می دهد.

خطاها به طور کلی به دو صورت زیر رخ می دهند:

  1. در اثر موانع و یا نقص های خارجی اجزاء ماشین.
  2. نقص های درونی سیستم کنترل.

تجربه نشان داده است که بروز نقص در سیستم کنترل به ندرت با نقص ماشین یا سنسورهای خارجی مطابقت دارد.

پیدا کردن خطا:
اگر خطایی رخ دهد این امر خود را از طریق عملکرد ناقص و یا در طول زمان خواب ماشین آشکار خواهد کرد، یک خطا از روش های زیر می تواند قابل برطرف کردن باشد.

  1. حذف خطا به وسیله اپراتور یا پرسنل نگهداری و تعمیرات.
  2. حذف خطا از طریق دادن خدمات به مشتری.


خطاهای خارجی و اکثر خطاهای داخلی، اغلب توسط یک اپراتور با تجربه، می تواند قابل تشخیص و حل شدن باشند.

اگر مشکل به سرعت قابل حل نباشد، مشخصات ماشین در نقطه بروز نقص و وضعیت سیستم کنترل می بایستی ثبت شود.با استفاده از این اطلاعات، مهندس نگهداری و تعمیرات می توانند تصمیماتی درباره نوع نقص که اتفاق افتاده است و برای برطرف کردن آن کارهای ضروری را اتخاذ نماید.

تشخیص خطا باید بدون تأخیر (در طول بروز نقص و اقدامات انجام شده جهت حذف آن) انجام پذیرد.بنابراین زمان خواب ماشین به حداقل خواهد رسید.

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه:

  • سائیدگی زود رس یا خرابی اجزاء می تواند نتیجه خطاهای طراحی یا برنامه ریزی رخ دهد.اگر در مرحله طراحی و برنامه ریزی نکات زیر مد نظر قرار داده شوند خطر خرابی زودرس ماشین کاهش می یابد.
  • انتخاب مناسب اجزاء و سیگنال دهنده ها.آن ها باید به گونه ای تنظیم شوند که با شرایط عملیاتی سیستم و محیطی(تعداد سوئیچ شدن ها، بارگذاری های زیاد) مناسبت داشته باشند.
  • محافظت از اجزاء در برابر آلودگی.
  • جذب مکانیکی نیروهای عمل کننده از طریق اضافه کردن ضربه گیرها.
  • خطوط لوله با طول کوتاه و در صورت لزوم مجهز به تقویت کننده.


پیدا کردن خطا در سیستم های پنیوماتیکی:

معمولاً یک سیستم پنیوماتیکی که به تازگی طراحی و نصب شده است، برای مدتی (بعد از اینکه تنظیمات اولیه انجام شد) به صورت بی عیب کار خواهد کرد.

وقتی خطا یا خرابی رخ می دهد، مهم این است که اقدامات بعدی به صورت سیستماتیک انجام شوند.حتی کنترل های پیچیده تر نیز می توانند به واحد های کوچک تر تقسیم شده و بعد مستقل از یکدیگر (برای یافتن خطا) تست شوند.

اگر اپراتور قادر به برطرف کردن خطا نباشد آنگاه باید پرسنل نگهداری و تعمیرات یا خدمات مشتری، فرا خوانده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>