اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کندانسور

کندانسور در کولر گازی و معرفی وظایف این قطعه:
دستگاه تهویه مطبوع وظیفه ی تامین هوای مطبوع سرمایشی و گرمایشی، کنترل رطوبت و کاهش آلودگی یا تصفیه هوای ورودی به محیط ساختمان را بر عهده دارد.

دستگاه های تهویه مطبوع به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند:

  • سیستم های تهویه مطبوع مستقل که شامل:داکت اسپلیت، کولر گازی، مینی چیلر و کولر آبی هستند.
  • سیستم تهویه مطبوع مرکزی که شامل چیلرهای تراکمی و جذبی و VRF است.

اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه تهویه مطبوع کولر گازی:
کولر گازی دستگاهی است که هوای گرم را از محیط جذب کرده و با استفاده از فرایند تبخیر مایع آن را تبدیل به هوای خنک و مطبوع می کند.در ساختار کولر گازی از قطعات متعددی استفاده شده است که مهم ترین آن ها اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط است.

عملکرد این قطعات بدین صورت است که اوپراتور هوای گرم را جذب کرده و برای متراکم گاز آن را به کمپرسور یا همان قلب کولر گازی می فرستد در مرحله ی بعد کندانسور وارد عمل شده، گاز را خنک می کند و به بیرون هدایت می کند.

در نتیجه ی همکاری این سری از قطعات دمای هوا به صورت یکنواخت خنک می شود.در ادامه به توضیح بیشتر در مورد یکی از این قطعات یعنی کندانسور می پردازیم.

کندانسور در دستگاه کولر گازی و اسپلیت:
به نقل از مطلب کندانسور کولر گازی و اطلاعات بسیار کامل در ارتباط با تقطیر کننده درج شده در وب سایت فروشگاه کولر گازی و اسپلیت بادبزن در این مطلب به معرفی ساختار و عملکرد کندانسور پرداخته ایم. کاربر در هنگام استفاده از کولر گازی و اسپلیت در منازل یا محیط کار اگر با قطعات و نحوه ی کارکرد آن ها آشنا باشد می تواند هنگام بروز هر کونه مشکل در دستگاه تهویه آن را بهتر مدیریت کرده و با انجام اقدامات غیر ضروری باعث مشکلات بیشتر برای سیستم تهویه نشود.

کارکرد فن کندانسور در داخل کولر گازی یا هر سیستم تهویه دیگری در یک دمای معین است که می تواند در آن دما بدون خطر کار خودش را انجام دهد.اطلاعات مربوط به این امر در برچسب نام موتور درج می شود.البته بیشتر موتورهای فن کندانسور در دمایی تا حدود 150 فارنهایت کار می کنند.

وظیفه ی کندانسور در کولر گازی چیست ؟
در ساختار کندانسور کلاف مارپیچی وجود دارد که دارای پره هایی می باشد که موجب افزایش سطح تماس بین ماده با دیواره ها می شود همین امر روند خنک سازی را تسریع می بخشد.

معمولا در ساخت بدنه ی کندانسور از آلیاژ مس استفاده می شود زیرا تأثیر مطلوب و مقبولی در تبادل انرژی دارد.اما نحوه ی عملکرد این واحد از کولر گازی بدین صورت است که ابتدا کمپرسور ماده مبرد درون محفظه را متراکم کرده و پس از فشرده سازی با فشار بالا آن را به سمت کندانسور هدایت می کند.کندانسور در اثر تبادل حرارت با محیط خارج، دمای گاز مبرد را کاهش داده و در اثر خنک شدن تبدیل به مایع می شود.

دراثر این عملکردی که کندانسور کولر گازی دارد مقداری گرما تولید می شود به همین دلیل سازندگان دورن پنل خارجی و در کنار کندانسور یک فن دمنده ی قدرتمند تعبیه کرده اند که هوای گرم تولید شده را به محیط خارجی هدایت می کند.

نکاتی که هنگام نصب کندانسور کولر گازی باید در نظر گرفت:
فضایی که برای نصب کندانسور در نظر گرفته می شود باید فضایی آزاد، خنک، بدون گرد و غبار و به دور از رفت و آمد زیاد باشد.

بهترین اقدامی که در هنگام نصب می توان انجام داد این است که کندانسور با سطح زمین فاصله داشته باشد تا از نفوذ برف و باران در آن جلوگیری بشود.هم چنین باید دقت داشت کندانسور کاملا تراز نصب شود و در نزدیکی آنتن یا گیرنده های دیجتالی نباشد.

مشکلات رایج در کندانسور کولر گازی را بشناسید:
همانطور که گفته شد معمولا در ساخت بدنه ی کندانسور از مس یا فولاد استفاده می شود که باعث تحمل فشار های بالا و ضربات مکانیکی محکم می شود.

با این وجود گاهی این قطعه در کولر گازی دچار مشکلاتی نظیر پوسیدگی، سوراخ شدن، عدم عملکرد درست، ایجاد سرو صدا و … می شود.در هنگام بروز این مشکلات باید از تعمیرکاران با تجربه در این حوزه استفاده کرد که با استفاده از دستگاه های عیب یاب روند تعمیر را تسریع می بخشند.

گرم شدن بیش از حد کندانسور:
یکی از مواقعی که باید به کندانسور کولر گازی و اسپلیت مشکوک شد هنگامی است که شما دست خود را روی بدنه ی موتور فن می گذارید و گرمای بیش از حدی را حس می کنید.این گرما بیان کننده ی یک مشکل در دستگاه است.

برای بروز این مشکل دلایل متعددی وجود دارد از قبیل:

  • نامناسب بودن موتور که در صورت نو بودن و گارانتی داشتن باید آن را تعویض کرد.هم چنین اندازه ی موتور باید مناسب باشد که برای پی بردن به این موضوع باید BTU کولر گازی محاسبه شود.
  • نصب اشتباه خازن یا اندازه ی نامناسب تیغه فن.
  • عدم نصب فن در یک وضعیت صحیح، می تواند منجر به عدم جریان هوا از داخل کندانسور بشود که در نهایت منجر به افت کیفیت سرمای سیستم و گرم شدن بیش از حد آن می شود.
  • آسیب دیدن فن پروانه می تواند باعث افت کیفیت جریان هوا و فشار نامناسب به محور مرکزی فن و در نهایت سوختن سیم پیچ موتور فن بشود.

سرد شدن کندانسور:
یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در کولر گازی خود با آن مواجه شوید یخ زدن کندانسور است.شیر برقی در کندانسور سیکل کولر گازی را در زمستان برعکس کرده و آن را در حالت گرمایش قرار می دهد.

در این سیکل هوای گرم به داخل فضای خانه و هوای سرد به بیرون هدایت می شود چون هوای بیرون سرد است و هوای خارج شده از دستگاه هم سرد می باشد احتمال زیادی وجود دارد که کندانسور یخ بزند که البته باید توجه داشت برای این موضوع دلایلی دیگری هم وجود دارد.

آیا کندانسور کولر گازی نیاز به نظافت دارد؟
جواب این سوال صد در صد بله است به دلیل این که کندانسور در فضای بیرون از ساختمان نصب می شود همواره در معرض عوامل محیطی و هوای آزاد است در نتیجه با گذشت زمان گرد و غبار روی پره ها، لوله ها و دیگر اجزای این واحد را می پوشاند که در عملکرد و بازده کندانسور حتما تأثیر گذار خواهد بود.

پس لازم است به طور مرتب و دوره ای اقدام به تمیز کردن کندانسور کرد.به این نکته توجه کنید که اگر در زمان های مناسب و با دقت بیشتری اقدام به نظافت کندانسور بکنید مصرف برق را کاهش داده و استهلاک دستگاه به تاخیر می افتد.

تعویض کندانسور کولر گازی و اسپلیت:
زمانی باید کندانسور را تعویض کرد که میزان پوسیدگی و سوراخ شدن آن قدر زیاد باشد که دیگر امیدی به تعمیر آن نباشد.کار تعویض کندانسور کولر گازی باید در نمایندگی های مجاز کولر گازی و با استفاده از بروزترین دستگاه های تعمیراتی موجود انجام شود تا درصد خطا پایین بیاید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>